Studijní katalog FI MU 2019/2020

Zpět na úvodní stránku

Vizuální informatika

navazující magisterský program (anglický) se specializacemi

Studijní program vizuální informatika připravuje studenty na práci s obrazovou informací a modely prostorových scén, což zahrnuje nebo se dotýká oblastí jako je počítačová grafika, zpracování obrazu, vizualizace, počítačové vidění, virtuální a rozšířená realita, zpracování videa, rozpoznávání vzorů, komunikace člověka s počítačem, 3D modelování, animace, grafický design a strojové učení.

Absolvent nalezne dle zvoleného zaměření uplatnění v různých oblastech, například vývoji grafických aplikací, simulátorů, počítačových her, aplikací pro zpracování a analýzu multimédií, vizualizaci dat, virtuální a rozšířené realitě nebo vytváření kvalitního grafického designu. Absolvent může působit například jako analytik, grafický designer, aplikační programátor, vedoucí výzkumného nebo vývojového týmu. Získané teoretické znalosti a praktické dovednosti mu dovolí řešeným problémům důkladně porozumět a umožní v praxi efektivně využívat široké spektrum moderních technologií - od běžných mobilních zařízení až po dedikované systémy s velkým výpočetním výkonem.

Požadavky na úspěšné absolvování programu

Povinné předměty programu

IV003 Algorithms and Data Structures II
MA018 Numerical Methods
MV013 Statististics
PA103 Object-oriented Methods for Design of Information Systems
PA010 Intermediate Computer Graphics
PV021 Neural Networks
PV182 Human Computer Interaction
PV189 Mathematics for Computer Graphics
PV248 Python
SOBHA Obhajoba závěrečné práce
SZMGR Státní zkouška (magisterský studijní program)

Specializace: Počítačová grafika a vizualizace

Specializace Počítačová grafika a vizualizace nabízí studium všeobecných znalostí z informatiky a nejnovějších poznatků z dynamicky se rozvíjející oblasti počítačové grafiky a jejím rozvoji na základě interdisciplinárního působení a využití v dalších vědních oborech. Posluchači se seznámí s principy výstavby grafických architektur, matematickými metodami používanými pro řešení náročných zobrazovacích úloh. Obor poskytuje hlubší znalosti zaměřené na projekci a realizaci softwarových aplikací s využitím pokročilých technologií počítačové grafiky.

Povinné předměty specializace

MA017 Geometric Algorithms
PA213 Advanced Computer Graphics
PA093 Computational Geometry Project
PA157 Seminar on Computer Graphics Research
PA166 Advanced Methods of Digital Image Processing
PA214 Visualization II
PV160 Human-Computer Interaction Laboratory
PV227 GPU Rendering
PV251 Visualization

Doporučený průchod studiem

Podzim 2019 (1. semestr)
Jaro 2020 (2. semestr)
Podzim 2020 (3. semestr)
Jaro 2021 (4. semestr)

Specializace: Analýza a zpracování obrazu

Specializace Analýza a zpracování obrazu poskytuje komplexní rozhled v oblasti získávání a zpracování obrazové informace počínaje jednoduchými úpravami obrazů pomocí bodových transformací či lineárních filtrů a konče sofistikovanými nástroji, jakými jsou matematická morfologie nebo deformabilní modely. Absolventi naleznou uplatnění zejména při vývoji a nasazení systémů pro zpracování obrazu v nejrůznějších oblastech, např. pro použití v lékařství, biologii, při zpracování meteorologických a geografických dat, pro biometrické aplikace atd.

Povinné předměty specializace

MA017 Geometric Algorithms
PA093 Computational Geometry Project
PA166 Advanced Methods of Digital Image Processing
PA170 Digital Geometry
PA171 Digital Image Filtering
PA172 Image Acquisition
PA173 Mathematical Morphology
PV187 Seminar of digital image processing
PV197 GPU Programming

Doporučený průchod studiem

Podzim 2019 (1. semestr)
Jaro 2020 (2. semestr)
Podzim 2020 (3. semestr)
Jaro 2021 (4. semestr)

Specializace: Vývoj počítačových her

Specializace Vývoj počítačových her dává studentům ucelený vhled do způsobu vytváření grafických aspektů soudobého multimediálního zabavního software, studenti se seznámí s moderními postupy modelování, zobrazování či animace, a to nejen v kontextu klasického 2D a 3D zobrazování, ale i v kontextu virtuální či augmentované reality.

Povinné předměty specializace

PA213 Advanced Computer Graphics
PA199 Advanced Game Development
PA215 Game Design I
PA216 Game Design II
PA217 Artificial Intelligence for Computer Games
PA218 Internship - Computer Games
PV227 GPU Rendering
PV255 Game Development I
PV266 Game Development II
VV035 3D Character Modeling
VV036 3D Character Modeling II

Doporučený průchod studiem

Podzim 2019 (1. semestr)
Jaro 2020 (2. semestr)
Podzim 2020 (3. semestr)
Jaro 2021 (4. semestr)