Informace o projektu
MUNI 3.2.1
Kód projektu | NPO_MUNI_MSMT-16606/2022 CEP CORDIS MU WEB INET MU |
---|---|
Doba řešení | 01.01.2022–31.12.2024 |
Stav | ukončený |
Investor | Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR |
Program | Národní plán obnovy |
Anotace
Projekt MUNI 3.2.1 je centralizovaným projektem, řízeným z Odboru pro rozvoj, v součinnosti s dalšími pracovišti. Řešitelem projektu je prorektor pro rozvoj, legislativu a informační technologie. Projekt je rozčleněn do tří samostatných specifických (dále jen „SC“) cílů A-C, přičemž každý má jiné podmínky, alokaci a nastavení.
SC A je obecně zaměřen na podporu transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání a zasahuje do mnoha oblastí.
První oblast (SC A1) směřuje do oblasti digitalizace a vzdělávací činnosti a studijních agend. Zde se podařilo úspěšně implementovat E-učebnu v rámci systému IS MU, uvést do provozu informační systém pro středisko Teiresias a posílit bezdrátovou síť, páteřní síť a výpočetní a úložní kapacity IT infrastrukury MU používaných pro výuku a další činnosti.
Druhá oblast (SC A2) směřovala do oblasti rozvoje distanční výuky, online výuky a blended learning. Realizací projektu bylo podpořeno velké množství aktivit spojených s online výukou, např. příprava a inovace metodických materiálů, digitálních studijních materiálů, interaktivních osnov, studijních opor, příklady dobré praxe, příprava a realizace workshopů a seminářů a rovněž došlo k pořízení ICT/AVT vybavení pro přípravu digitálních materiálů a jejich následné využití ve výuce.
V rámci SC A3 byl podpořen vznik čtyř nových a upgrade čtyř stávajících profesně zaměřených SP:
Bc. SP Kosmetické prostředky
Mgr. SP Kosmetologie a kosmetické prostředky
Bc. SP Design informačních služeb
Bc. SP Trenérství
Mgr. SP Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Bioanalytik
Bc. SP Programování a vývoj aplikací
Bc. SP Všeobecné ošetřovatelství
Mgr. SP Aplikovaná fyzioterapie
SC A4 podporuje vznik kurzů zaměřených na rozšiřování dovedností nebo rekvalifikace. MU. Realizací projektu tedy byla podpořena tvorba nových a inovace stávajících kurzů CŽV orientovaných na výkon povolání a zaměřených na rozšiřování dovedností. Postupně bylo vytvořeno nebo inovováno na všech fakultách, CJV, SPSSN a ÚVT 119 kurzů, z toho 30 ukončených mikrocertifikátem. Informace o kurzech a přihlašování je možné nalézt na webu kurzy profesního rozvoje .
SC B byl zaměřen na tvorbu nových profesně i akademicky zaměřených studijních programů. Projekt se zaměřil na přípravu hned 3 nových SP – Applied Health Economics, Virologie a Data Analytics. Souběžně s obsahovou přípravou všech programů pro potřeby akreditačního procesu probíhala systematická příprava potřebných studijních materiálů a podkladů pro budoucí nové studenty programu. Bylo pořízeno zařízení a vybavení laboratoří pro praktickou výuku jednotlivých předmětů a zajištěna spolupráce partnerů z veřejného či soukromého sektoru ve výuce nových studijních programů.
SC C je zaměřen na podporu společných projektů vysokých škol. Tento cíl se dále člení na dílčí cíle SC C1, SC C2 a SC C3. Každý z těchto cílů je postaven na principu spolupráce všech vysokých škol. Každý ze specifických cílů je koordinován některou z vysokých škol. MU koordinovala cíl C3, nicméně na realizaci ostatních dvou cílů se rovněž významně podílela.
SC C1 byl zaměřen na zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni VŠ pomocí mikrocertifikátů. Vzájemná spolupráce všech VŠ má za následek zajištění vzájemné kompatibility způsobů řešení v oblasti mikrocertifikátů a digitalizace souvisejících činností.
SC C2 byl zaměřen na bezpečnost distančních forem výuky. Projektem došlo k zajištění komplexní bezpečnosti distančních forem výuky, vč. přímo návazných činností, a to jak z technického, tak i procesního hlediska, na základě již existujících doporučení, standardů, postupů či metodik.
SC C3 byl zaměřen na digitalizaci činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů s ní spojených. Konkrétně se zaměřil na vydávání digitálních dokladů o studiu, zajištění jejich ověřitelnosti, řešení požadavků kladených na studenty v souvislosti se studijní agendou a obsluhou studia, od zápisu do doby ukončení studia.
SC A je obecně zaměřen na podporu transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání a zasahuje do mnoha oblastí.
První oblast (SC A1) směřuje do oblasti digitalizace a vzdělávací činnosti a studijních agend. Zde se podařilo úspěšně implementovat E-učebnu v rámci systému IS MU, uvést do provozu informační systém pro středisko Teiresias a posílit bezdrátovou síť, páteřní síť a výpočetní a úložní kapacity IT infrastrukury MU používaných pro výuku a další činnosti.
Druhá oblast (SC A2) směřovala do oblasti rozvoje distanční výuky, online výuky a blended learning. Realizací projektu bylo podpořeno velké množství aktivit spojených s online výukou, např. příprava a inovace metodických materiálů, digitálních studijních materiálů, interaktivních osnov, studijních opor, příklady dobré praxe, příprava a realizace workshopů a seminářů a rovněž došlo k pořízení ICT/AVT vybavení pro přípravu digitálních materiálů a jejich následné využití ve výuce.
V rámci SC A3 byl podpořen vznik čtyř nových a upgrade čtyř stávajících profesně zaměřených SP:
Bc. SP Kosmetické prostředky
Mgr. SP Kosmetologie a kosmetické prostředky
Bc. SP Design informačních služeb
Bc. SP Trenérství
Mgr. SP Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Bioanalytik
Bc. SP Programování a vývoj aplikací
Bc. SP Všeobecné ošetřovatelství
Mgr. SP Aplikovaná fyzioterapie
SC A4 podporuje vznik kurzů zaměřených na rozšiřování dovedností nebo rekvalifikace. MU. Realizací projektu tedy byla podpořena tvorba nových a inovace stávajících kurzů CŽV orientovaných na výkon povolání a zaměřených na rozšiřování dovedností. Postupně bylo vytvořeno nebo inovováno na všech fakultách, CJV, SPSSN a ÚVT 119 kurzů, z toho 30 ukončených mikrocertifikátem. Informace o kurzech a přihlašování je možné nalézt na webu kurzy profesního rozvoje .
SC B byl zaměřen na tvorbu nových profesně i akademicky zaměřených studijních programů. Projekt se zaměřil na přípravu hned 3 nových SP – Applied Health Economics, Virologie a Data Analytics. Souběžně s obsahovou přípravou všech programů pro potřeby akreditačního procesu probíhala systematická příprava potřebných studijních materiálů a podkladů pro budoucí nové studenty programu. Bylo pořízeno zařízení a vybavení laboratoří pro praktickou výuku jednotlivých předmětů a zajištěna spolupráce partnerů z veřejného či soukromého sektoru ve výuce nových studijních programů.
SC C je zaměřen na podporu společných projektů vysokých škol. Tento cíl se dále člení na dílčí cíle SC C1, SC C2 a SC C3. Každý z těchto cílů je postaven na principu spolupráce všech vysokých škol. Každý ze specifických cílů je koordinován některou z vysokých škol. MU koordinovala cíl C3, nicméně na realizaci ostatních dvou cílů se rovněž významně podílela.
SC C1 byl zaměřen na zlepšení prostupnosti vzdělání na úrovni VŠ pomocí mikrocertifikátů. Vzájemná spolupráce všech VŠ má za následek zajištění vzájemné kompatibility způsobů řešení v oblasti mikrocertifikátů a digitalizace souvisejících činností.
SC C2 byl zaměřen na bezpečnost distančních forem výuky. Projektem došlo k zajištění komplexní bezpečnosti distančních forem výuky, vč. přímo návazných činností, a to jak z technického, tak i procesního hlediska, na základě již existujících doporučení, standardů, postupů či metodik.
SC C3 byl zaměřen na digitalizaci činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů s ní spojených. Konkrétně se zaměřil na vydávání digitálních dokladů o studiu, zajištění jejich ověřitelnosti, řešení požadavků kladených na studenty v souvislosti se studijní agendou a obsluhou studia, od zápisu do doby ukončení studia.