Informace o projektu

Zlepšování podmínek pro působení významných akademických pracovníků MU

Kód projektu ROZV/08/2016 CEP CORDIS MU WEB INET MU
Doba řešení 01.01.2016–31.12.2016
Stav ukončený
Investor Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Program Rozvojové programy

Anotace

Masarykova univerzita se stále intenzivněji zapojuje do spolupráce se zahraničními vysokými školami a výzkumnými institucemi; počet zahraničních vyučujících na MU je jedním z klíčových faktorů tohoto procesu. Soustavné – dlouhodobé i krátkodobé – působení zahraničních vysokoškolských učitelů ve výuce se tak stává jedním z rozhodujících faktorů vytváření internacionálního prostředí uvnitř MU (tzv. „internationalization at home“), které zásadním způsobem přispívá ke zvyšování kvality výuky. Studující i pedagogové se mohou seznámit s novými trendy a poznatky v příslušných oborech, poznat styl výuky na předních univerzitách, dostat z první ruky relevantní informace atd. Pro motivovanější studenty pak může kontakt se zahraničními akademickými pracovníky v průběhu plánovaných konzultací otevřít další studijní možnosti na zahraničních univerzitách. V neposlední řadě jde pak o zvyšování jazykových kompetencí studentů, o rozšíření nabídky předmětů vyučovaných v angličtině, případně v jiných světových jazycích, a také o velmi účelnou formu propagace univerzity v zahraničí. Zkušenosti z minulých let svědčí o velmi intenzívním zájmu fakult o tento typ rozvojového projektu i o jeho značné úspěšnosti: v loňském roce (2014) v rámci tohoto rozvojového projektu hostovalo na MU na 250 zahraničních pedagogů a (a to nemluvíme o dalších vyučujících, kteří na MU hostovali v rámci jiných programů, jako např. OP VK atd.). Počet zahraničních vyučujících na MU je tak omezen pouze výší přidělených prostředků. Rovněž stále roste počet studentů, kteří mohou této nabídky využít, a kurzy a přednášky mají bez výjimky na všech oborech značný a velmi kladný ohlas: v loňském roce navštívilo kursy zahraničních pedagogů v rámci IRP více než 10 tisíc studentů. Hostování zahraničních pedagogů, které je často výsledkem již existujících kontaktů mezi fakultami a mezi ústavy, pak velmi často vede k uzavření dlouhodobější vědecko-pedagogické spolupráce, včetně dohod o dvojím diplomu.

Zpět na seznam investorů