Počítačová grafika
- Numerické řešení nelineárních rovnic a systémů nelineárních rovnic. Přehled a principy iteračních metod, konvergence. Přímé metody řešení systémů lineárních rovnic, Gauss, Jacobi, Gauss-Seidel, relaxační metody. Aplikace metod při řešení zobrazovacích a modelovacích úloh.
M5180
- Modelování v počítačové grafice. Druhy modelů, vytváření a modifikace, zobrazení. Lokální a globální úpravy modelů, deformační metody FFD.
PA010, PB009, PA157, PA158
- Principy zjednodušování povrchu, LOD modely, spojitý přechod mezi úrovněmi LOD.
- Viditelnost v prostoru obrazu a v prostoru objektů. Odstřelovací techniky. Algoritmy, a jejich aplikace.
PA010
- Parametrické křivky, Lagrange, Hermite, Bezier, Coons, NURBS. Spojitost, změna stupně, podmínky pro hladké navázání.
PB009, PA010
- Parametrické plochy. Plochy dané okrajem, Bezierovy plochy, B-spline plochy, NURBS. Plátování, hladké navázání. Implicitní povrchy.
PB009, PA010
- Lokální a globální světelné modely, vlastnosti materiálu, BRDF. Textury povrchové a objemové. Globální výpočet osvětlení, deterministické a stochastické metody, sledování světelných cest.
PB009, PA010
- Zpracování rastrového obrazu. Histogram, ekvalizace podle histogramu. Prahování, redukce úrovní jasu (barev). Lineární a nelineární filtry. Detekce hran. Diskrétní Fourierova transformace při úpravách obrazu. Geometrické transformace obrazu, filtrování, převzorkování, vyhlazování.
PA010, PA171
- Rekonstrukce objektů a vizualizace objemových dat. Rekonstrukce z příčných řezů, objemových a prostorových dat. Přímá vizualizace objemových dat. Algoritmus pochodující kostky.
PA010
- Aproximace těles. Konvexní obaly, konstrukce ve 2D a 3D. Obalová tělesa, hierarchie obalů, efektivita obalů.
PA010
- Warpování a morfování obrazů a objektů.
PA010
- Triangulace a triangulace s omezením. Voroného diagramy a Delaunayova triangulace.
M7130, PA010
- Datové struktury pro prostorové vyhledávání. Vyhledávání podle rozsahů, multidimenzionální binární stromy, stromy úseček.
M7130, PA010
- OpenGL. Základní charakteristiky, primitiva, druhy transformací, práce se zobrazovacími seznamy. Paměťové vrstvy, použití při tvorbě obrazů.
PV112
- Vizualizace dat různých dimenzí. Principy, metody, nástroje.
PV251
- Interakční techniky používané pro vizualizaci v různých prostorech. Principy a koncepty.
PV251
- Grafy a grafové algoritmy. Reprezentace grafů. Souvislost grafu, barevnost, rovinné grafy. Algoritmy: prohledávání grafu do šířky a do hloubky, nejkratší vzdálenosti, kostry, toky v sítích.
MA010, MA015
- Objektové metody návrhu systémů. Návrhové vzory. Softwarové architektury. Komponentové systémy a modely. Objektové metody vývoje softwaru, RUP.
PA103
- Softwarové inženýrství. Proces vývoje SW. Metodika Unified Process. Agilní vývoj SW. Fáze testování a typy testů. Softwarové metriky, refaktoring kódu. Kvalita softwaru. Odhadování nákladů a času vývoje SW. Údržba a znovupoužitelnost.
PA017, PA104