BOLEST ŠIKANOVÁNÍ



  OBSAH

Kapitola  1
Kapitola  2
Kapitola  3
Kapitola  4
Kapitola  5
Kapitola  6
Kapitola  7
Kapitola  8

   Otázky
  Dodatky

 Literatura

 Nápověda

Kontrolní otázky


OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 1:

1. Jak vypadá chování označované jako šikanování?
2. Členění projevů šikanování podle tzv. trojdimensonální „mapy“.
3. Vysvětlete pojem ostrakismus.
4. Popište pět stádií onemocnění šikanou.
5. Zamyslete se nad řešením šikany ve školách.



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 2:

1. Co je to „komplot velké šestky“?
2. Jak by měl vyučující postupovat, aby dostal objektivní informace o šikanování?
3. Lze najít účinný způsob zapojení rodičů do šetření šikany?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 3:

1. Co znamená pojem „brainwashing“?
2. Jsou agresoři nenormální, těžce nemocní lidé?
3. Jaké jsou spouštěcí mechanismy šikanování?
4. Vysvětlete teorii kognitivní disonance.
5. Kdo začíná šikanovat a jaké má k tomu motivy?
6. Popište tři typy agresorů-iniciátorů šikanování.
7. Kdo bývá šikanován? Uveďte typy obětí šikanování.
8. Jaký vliv má společnost na projevy šikanování?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 4:

1. Čím se liší oběti počátečních stadií šikanování od obětí pokročilích stadií šikanování?
2. Jaké poruchy se vyskytují u adresátů šikany v sociální(školní) a osobnostní adaptaci?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 5:

  1. Jaké jsou důvody k vyšetřování šikany?
  2. Objasněte strategii vyšetřování a jají typy?
  3. Jakou volbu taktiky zvolit u počáteční šikany a jakou u pokročilé šikany?
  4. Jaká je metoda vnějšího nátlaku při vedení rozhovoru?
  5. Kdy lze použít metodu usmíření a jaký je doporučený metodický postup?
  6. Jaké jsou neobvyklé formy šikany?
  7. Vysvětlete pojem školní lynčování a jaké jsou první kroky k pomoci?
  8. Jak by mělo probíhat vyšetřování?
  9. Co je krajně uzavřená instituce?
10. šikanování mezi Romy a Čechy?
11. Jaké jsou varovné signály pro rodiče?
12. Jak dítě zachránit?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 6:

1. K čemu slouží Hrabalův sociometrický test?
3. Základní intervenční program (ZIP). O co v programu jde a jaký je jeho cíl?
4. Proč může být analýza obsahu literárního textu vzdálená jeho autorům i čtenářům?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 7:

1. Jaký je program proti šikanování?
2. Čím je a má být třídní komunita?
3. Co víte o abecedě metodiky třídní komunity?



OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 8:

1. Popište schéma prevence školních šikan?
2. Jaké je opatření MŠMT ČR?






Test  č. 1
Test  č. 2
Test  č. 3
Test  č. 4
Test  č. 5
Test  č. 6
Test  č. 7
Test  č. 8

Nápověda Obsah     Nahoru Úvodní strana  Valid XHTML 1.0! Valid CSS!