BOLEST ŠIKANOVÁNÍ



  OBSAH

Kapitola  1
Kapitola  2
Kapitola  3
Kapitola  4
Kapitola  5
Kapitola  6
Kapitola  7
Kapitola  8

   Otázky
  Dodatky

 Literatura

 Nápověda

Použitá literatura, poznámky a odkazy

  • 1) Arora, C. M. J.: Defining bullying. Towards a clearer general understanding and more effective intervention strategies. School Psychology lnternational, 1996, s. 317-329.
  • 2) Balcar, K.: Úvod do studia psychologie osobnosti. SPN, Praha 1983.
  • 3) Besag, V.: Bullies and vietim in schools. Open University Press, Milton Keynes 1989.
  • 4) Blobelová, B.: Ty máš ale odvahu! Amulet, Praha 1999.
  • 5) Bullying in schools. European teachers' seminar, Bled, Slovenia, 16-19 April l998.
  • 6) Byrne, B.: Bullying - A community approach. The Columba Press, Dublin 1994.
  • 7) Cangelosi, J. S.: Strategie řízení třídy. Portál, Praha 1994.
  • 8) Cencini, A.: Bůh je můj přítel. Psychologie seberealizace a autoidentifikace v Bohu. Paulínky, Praha 1997.
  • 9) Cloud, H., Townsend, Jo: Hranice. Návrat domů, Praha 1998.
  • 10) Crabb, L.: Skutečná změna je možná, jestliže začneš uvnitř. Návrat, Praha 1993.
  • 11) Čermák, I.: Lidská agrese a její souvislosti. Fakta, Žďár nad Sázavou 1999.
  • 12) Černoch, F. a kol.: Šikaně stop. MO ČR-A VIS, Praha 1997.
  • 13) Černý, V.: Rasismus, jeho základy a vývoj. Votobia, Olomouc 1995.
  • 14) Červený, K., Kubešová, Do: Šikanování jako projev nežádouá agresivity. Česká a slovenská psychologie, 40, 1996, s. 146-154.
  • 15) Čírtková, L.: Kriminální psychologie. Eurounion, Praha 1998.
  • 16) Drtilová, J.: Šikana..Jr4pí tě? Zavolej nám (leták). Nadace Naše dítě, Praha 1995.
  • 17) Elliot, M.: Bullying - A practical guide to coping for schools. Pitman, London 1997.
  • 18) Elliotová, M.: Jak ochránit své dítě. Portál, Praha 1995.
  • 19) Fialová, B., Výšek, T.: Průzkum v oblasti zdravého životního stylu. ŠÚ Plzeň-město, 1996.
  • 20) Fitzgerald, D.: Bullying in our schools. A guide for schools. Blackhall Publishing , Dublin 1999.
  • 21) Fojtíková, Z.: Nebezpečná epidemie. Cyklus o šikaně s dr. Kolářem. Rodina a škola č. 3, 4, 5, 6-7, 8-9, 10, 11, 12/2000.
  • 22) Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha 1997.
  • 23) Foster, P., Thompson, D.: Bullying: Toward a non-violent sanctions polky. In P. K. Smith and D. Thompson: Practical approaches to bullying. David Fulton, London 1991.
  • 24) Frankl, V. E.: A přesto říci životu ano. Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 1996.
  • 25) Fried, S., Fried, P.: Bullies and Victims. M. Evans and Company, Inc, New York 1996.
  • 26) Fromm, E.: Anatomie lidské destruktivity. NLN, Praha 1997.
  • 27) Goldmanová, J.: Jak si nenechat ublížit. Portál, Praha 1995.
  • 28) Girard, R: Obětní beránek. NLN, Praha 1997.
  • 29) Hartl, P.: Komunita občanská a komunita terapeutická. Slon, Praha 1997.
  • 30) Hass, A.: Morální inteligence. Columbus, Praha 1999.
  • 31) Havlínová, M. (Ed.), Kopřiva, P., Mayer, 1., Vlldová, Z. a kol.: Program podpory zdraví ve škole. Portál, Praha 1998.
  • 32) Heidbrink, H.: Psychologie morálního vývoje. Portál, Praha 1997.
  • 33) Hirano, K.: Bullying and victimization in Japanese classrooms. Paper presented at the European Conference On Developmental Psychology, Seville, Spain, 1992.
  • 34) Holeček, R.: Psychologické problémy šikany ve výchovných ústavech. Diplomová práce, PF ZČU, Plzeň 2001. Hole, G.: Fanatismus. Portál, Praha 1998.
  • 35) Horn, J. a kol.: Zdravý životní styl z pohledu žáka v Ostravě. Závěrečná zpráva ze sociologického prúzkumu vybraných témat sociální deviace. Ostrava 1997.
  • 36) Hrabal, V.: Sociometrický test. Psychodiagnostické a didaktické testy, Bratislava 1979.
  • 37) Hradecký, V.: Sociometrická metoda a její použití ve školní třídě. KPPP, Plzeň 1979.
  • 38) Hubertová, B.: Psychologický teror na pracovišti. Mobbing. Neografie, Martin 1995.
  • 39) Janoušek, J. a kol.: Metody sociální psychologie. SPN, Praha 1986.
  • 40) Ježková, R, Machátová, M.: Nabídka pásma k mapování vztahů se zaměřením na šikanu (informační leták). Občanské sdružení Křižovatka, Brno 1999.
  • 41) Jirásek, Z.: Průzkum šikanování na základních školách okresu Chrudim. Oddělení sociální prevence, OÚ Chrudim 1998.
  • 42) Kaše, J.: Preventivní program SVP Plzeň. Nebojte se šikany. Středisko výchovné péče při DDÚ pro děti a mládež, Plzeň 1997.
  • 43) Kazda, L., Tomeček, A.: Šikanování v armádě: Aktuální pohled na sociálně psychologické pozadí problému. Česká a slovenská psychologie, 40, 1996, s. 146-154.
  • 44) Knobloch, F., Knoblochová, J.: Integrovaná psychoterapie. Grada-Avicenum, Praha 1993.
  • 45) Kolář, M.: Skrytý svět šikanování ve školách. Portál, Praha 1997, 2000.
  • 46) Kolář, M.: Poplachový plán při výbuchu brutální šikany. Bezpečnostní teorie a praxe (sborník Policejní akademie CR) č. 1/2000, s. 121-132.
  • 47) Kolář, M.: Můžu si taky kopnout? Školní „lynčování“ vyvolává doposud jenom bezmoc. Most pro lidská práva, ročník IT, září 1999, s. 6-11.
  • 48) Kolář, M.: Průzkum šikanování v ústavní a náhradní rodinné péči (nepublikovaný rukopis). Praha 1999.
  • 49) Kolář, M.: Soudce Lynch na českých školách? Vyšetřování a léčba specifických typů šikan. Sborník k tématu „Prevence šikanování ve školách“. Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha 1998.
  • 50) Kolář, M.: Tři praktické pohledy na šikanování. Východisko pro účinnou první pomoc. Sborník k tématu „Prevence šikanování ve školách“. Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, Praha 1998.
  • 51) Kolář, M.: Skutečná a „hrová“ podoba rasismu u šikanování. Sborník referátů ze semináře s tématem „Rasismus jako sociálně patologický jev“. Praha 1996.
  • 52) Kolář, M.: Vnitřní stadia šikanování. Znalost přeměny zdravé skupiny v nemocnou jako metodický předpoklad prevence. Mládež a společnost, 1996, č. 2, s. 3-15.
  • 53) Kolář, M.: Opomíjené aspekty problému násilí na SOU. Informace o pražském poradenství, 1987, č. 29.
  • 54) Kolář, M.: Právní osvěta jako dílčí součást prevence násilí na SOU. Informace o pražském poradenství, 1987, č. 31.
  • 55) Kolář, M.: Sociometrie. MetodicKý materiál PPPM UZ s. p. IPS, 1989, č. 3.
  • 56) Kolář, M.: Doležalův Test sémantického výběru. Informace o pražském poradenství, 1987, č. 30.
  • 57) Kolář, M.: Zkušenosti se zaváděním komunitního systému v ústavní výchově dětí. Psycho16gia a patopsycho16gia dieťaťa, 23, 1988, č. 2, s.145-157.
  • 58) Kolář, M.: Využití skupinové a rodinné terapie u dětí s dobrovolným diagnostickým pobytem v DDÚ. Bulletin NS DD v ČSSR, č. 43, Liberec 1982.
  • 59) Kolář. M.: Pojetí modelu vedení komunity dvojicí u dětí s poruchami chování v institucionální výchově. Informace o pražském poradenství, 1985, č. 25.
  • 60) Kolář, M.: Hra jako významná součást programu komunity pro děti s poruchami chování v ústavní výchově. Informace o pražském poradenství, 1985, č. 25.
  • 61) Kolář, M.: Komunitní péče MO odd. PPP NVP pro děti s projevy maladaptace. Některé metodické zkušenosti. Informace o pražském poradenství, 1987, č. 32.
  • 62) Kolář, M.: Projekt kurzu etopedického minima. Středisko vzdělávání UZ s. p.lPS, 1989.
  • 63) Kolář, M.: Projekt výuky metod sociální práce v rámci komunitnfho modelu práce. VšP Evropská, Praha 1994.
  • 64) Koukolík, F., Drtilová, J.: Vzpoura deprivantft. Makropulos, Praha 1996.
  • 65) Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka - model. Spirála, Kroměříž 1995.
  • 66) Kožnar, J.: Skupinová dynamika. VÚDPaP, MPP a OMPP, Bratislava 1985.
  • 67) Králová, J.: Šikana (leták). Město Olomouc, Olomouc 1997.
  • 68) Kratochvíl, S.: Skupinová psychoterapie v praxi. Galén, Praha 1995.
  • 69) Kushner, H.: Když se zlé věci stávají dobrým lidem. Portál, Praha 1996.
  • 70) Lukasová, E.: Logoterapie ve výchově. Portál, Praha 1997..
  • 71) Matoušek, O., Kroftová, A.: Mládež a delikvence. Portál, Praha 1999.
  • 72) Mellor, A.: Which way now? A progress report action against bullying in Scottish schools. SCRE, Edinburgh 1995.
  • 73) Musil, R.: Zmatky chovance Torlesse. Mladá fronta, Praha 1967.
  • 74) Olweus, D.: Bullying in School: What we know and what we can do. Blackwell, Oxford 1993.
  • 75) Peck, M. S.: V jiném rytmu. Vytváření komunit. Votobia, Olomouc 1995.
  • 76) Petrusek, M.: Sociometrie. Svoboda, Praha 1969.
  • 77) Pitts, J., Smith, P.: Preventing School Bullying. Home Office, London 1995.
  • 78) Přichystal, 1.: Závěrečná zpráva z orientačního výzkumu zaměřeného na výskyt a formy šikanování mezi žáky Zš v okrese Most. PPP, Most 1998.
  • 79) Sekera, J.: Personální vztahy ve výchovných ústavech. Speciální pedagogika 5, 1997, s. 10-23.
  • 80) Šolcová, I.: Šikanování v zaměstnání: Úvod do problému. Česká a slovenská psychologie, 39, 1995, s. 440-443.
  • 81) Štěchová, M., Večerka, K.: Šikanování mezi mladistvými - výskyt a formy v prostředí internátů. Institut pro kriminologii a sociální prevenci, Praha 1992.
  • 82) Tattum, D. P. at al.: Understanding and managing bullying. Heinemann, Oxford 1993
  • 83) Train, A.: The bullying problem. Souvenir Press, London 1995.
  • 84) Vanier, J.: Rodí se nová naděje. Čím je a má být komunita. Zvon, Praha 1997
  • 85) Vitoušová, P.: Kurzy o šikaně pro pedagogy. Zpravodaj BKB č. 4/1996.
  • 86) White, M.: The lapanese educational challenge. Free Press/MacMillan, London 1987.
  • 87) Yalom, 1.: Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Konfrontace, Praha 1999.

 AUTOR 

Nápověda Obsah     Nahoru Úvodní strana  Valid XHTML 1.0! Valid CSS!