EDUKAČNÍ ASPEKTY STRUKTUROVANÉ INTELIGENCE
se zaměřením na inteligenci logicko–matematickou

ZÁVĚREČNÝ SOUHRN OTÁZEK K CELÉMU TEXTU

1. Přiřaďte k všeobecně známým výrokům výrokům jejich autory:
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
Poznej sám sebe.
Všichni lidé od přírody prahnou po poznání.
Myslím, tedy jsem.
Descart
Aristoteles
Sokrates
2. Které dvě vědy musíte přidat, aby jste dokončili lingvistickou tetrádu – sémantika, syntax, ...?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

3. Doplňte: Logicko-matematické formy inteligence mají v naší společnosti ..... význam ..... jazyk.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) menší  …  než, b) stejný  …  jako, c) větší  …  než

4. Které pojmy tvoří dvojici základních hudebních aspektů?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) hudba a zpěv, b) nota a její délka, c) melodie a rytmus

5. Lze zadávat testy na prostorovou inteligenci i slovně? (Pokud ano, řekněte příklad, pokud ne, vysvětlete proč…)
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

6. Definujte pojem apraxie. Jaké druhy apraxií známe? Čím se tyto druhy projevují?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

7. V jaké kultuře je přikládán personální inteligenci větší význam než inteligenci logicko-matematické?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) v západoevropské, b) v americké, c) v japonské

8. Co je základem matematické zdatnosti?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

9. „Pravda o fyzikálním světě nemůže být nikdy založena jen na matematických a logických úvahách.“ Kdo je autorem těchto slov?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) Albert Einstein, b) Isaac Newton, c) Alfred Adler

10. Ve kterých třech oborech (hlavně) vynikají jedinci s logicko-matematickým nadáním?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

11. Ve které zemi během vlády inkvizice se za vlastnictví arabského svitku s matematickými záznamy odsuzovalo k doživotnímu vězení, nebo dokonce ke smrti a matematici byli považováni za nejhorší kacíře?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) ve Francii, b) ve Španělsku, c) V Itálii

12. Jaký je Gardnerův názor na nadřazenost logicko-matematické ineligence?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

13. Jakých prostředků se využívá k přenosu vědomostí v tradiční náboženské škole?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

14. Vyjmenujte tři klíčové znaky moderního vzdělávání.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

15. Kterou oblast inteligence nelze rozvíjet při výuce vedené počítačem?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) intrapersonální inteligenci, b) interpersonální inteligenci, c) logicko-matematickou inteligenci