EDUKAČNÍ ASPEKTY STRUKTUROVANÉ INTELIGENCE
se zaměřením na inteligenci logicko–matematickou

OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 8 (část první)

1. Jakých prostředků se využívá k přenosu vědomostí v tradiční náboženské škole?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

2. Charakterizujte osoby, které předávají vědomosti při získávání specializovaných schopností v negramotné společnosti.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

3. Popište všeobecný kontex, v němž probíhá výuka v moderních světských školách. Jaké oblasti do této kategorie spadají?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

4. V jakém jazyce je napsán Korán?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) v arabštině, b) v hebrejštině, c) v islámštině

5. Kde úpadek tradičního školství začal?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) ve Spojených státech, b) v Anglii a Německu, c) ve Francii

6. Jaká je funkce škol, které se nazývají JUKU? Kde tyto školy nalezneme?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)




OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 8 (část druhá)

1. Vyjmenujte tři klíčové znaky moderního vzdělávání.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

2. Jaké výhody má člověk, který poznal různé typy gramotnosti a záznamových systémů?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

3. Doplňte: První zásadou je, že při určování inteligencí je třeba brát ohled na ..... .
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) pohlaví, b) věk, c) počasí

4. Kterou oblast inteligence nelze rozvíjet při výuce vedené počítačem?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) intrapersonální inteligenci, b) interpersonální inteligenci, c) logicko-matematickou inteligenci

5. Jak dopadá srovnání IQ Japonců nyní a před třiceti lety? Čím je tento fakt způsoben?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) IQ je nyní významně vyšší, b) jen téměř nepatrný vzestup, c) IQ zůstalo na stejné hladině