EDUKAČNÍ ASPEKTY STRUKTUROVANÉ INTELIGENCE
se zaměřením na inteligenci logicko–matematickou

OTÁZKY KE KAPITOLE ČÍSLO 6

1. Jaké dvě základní formy personální inteligence známe? Definujte je.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

2. Z čeho (především) vyrůstají rozmanité projevy personální inteligence?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

3. Vysvětlete pojem naučená bezmocnost a uveďte její příklad.
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)

4. V tomto období se člověk vyrovnává se svými pocity, motivacemi a přáními a potýká se s mocnými sexuálními touhami, jež celý průběh silně poznamenávají. Toto napjaté životní období je plné tlaků, se kterými je třeba se vypořádat… O jakém období je řeč?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) předškolní věk, b) puberta, c) důchodový věk

5. V jaké kultuře je přikládán personální inteligenci větší význam než inteligenci logicko-matematické?
(najít odstavec, ve kterém je správná odpověď)
a) v západoevropské, b) v americké, c) v japonské