Základní informace o předmětu

Cílem předmětu je studentům představit oblast vývoje digitálních her a to jak po teoretické, tak praktické stránce. Na přednáškách budou vysvětlovány jednotlivé aspekty tvorby digitálních her: návrh herních mechanismů a jednotlivých úrovní, tvorba herní logiky, grafické a fyzikální prostředí, osvětlení, audio a další. Část přednášek bude přednesena odborníky s dlouholetými zkušenostmi s vývojem her.

Na cvičeních si studenti vyzkouší vývoj vlastní hry v prostředí Unity. Studenti budou pracovat v malých týmech a výsledné semestrální projekty-hry budou sloužit také jako základ hodnocení předmětu. Na jednotlivých cvičeních budou probírány a konzultovány jednotlivé fáze vývoje her od návrhu až publikaci výsledné hry.

Ukončení předmětu, závěrečný projekt

Předmět má jediné možné ukončení a to formou kolokvia. Studenti budou hodnoceni na základě vypracovaného semestrálního, týmového projetku - vlastní hry. Podmínkou úspešného ukončení předmětu je docházka na cvičeních a průbežné prezentace semestrálního projektu.

Průběžný harmonogram semestru podzim 2016

Přednášky

  • 20. 09. Matouš Ježek: Udělat si hru (Úvodní, motivační přednáka)
  • 27. 09. Petr Kolář: Co hráče baví (přehledová)
  • 04. 10. Jiří Chmelík: Grafika ve hrách
  • 11. 10. Lukáš Haládik: Od nápadu k design dokumentu + hodnocení studentských návrhů
  • 18. 10. Jiří Chmelík: Fyzika ve hrách
  • 25. 10. Jan Zelený: Grafické efekty, shadery
  • 01. 11. Jiří Chmelík: Rozhraní
  • 08. 11. Jiří Chmelík: Umělá inteligence
  • 15. 11. Bude doplněno
  • 22. 11. Ivan Buchta + Miroslav Horvath: Herní prostředí: design + technologie
  • 29. 11. Eugen Harton: bude upřesněno
  • 06. 12. Petr Mores: Animace
  • 13. 12. Jarek Kolář: Produkce

Cvičení

Cvičení budou probíhat každý týden v:
  • pondělí: 18:00 až 19:50
  • čtvrtek: 12:00 až 13:50
Přibližný harmonogram:
  • 19. 09. - 23. 09. Organizace, úvod do Unity
  • 26. 09. - 30. 09. Fyzika v Unity
  • 03. 09. - 07. 10. Unity 2D
  • 10. 10. - 14. 10. První prezentace projektu, konzultace
  • 17. 10. - 21. 10. Animace
  • 24. 10. - 28. 10. Projekt (level managment, UI, audio)
  • 31. 10. - 04. 11. Umělá inteligence
  • 07. 11. - 11. 11. Sestavení projektu
  • 14. 11. - 18. 11. Druhá prezentace projektu, konzultace
  • 21. 11. - 25. 11. Bude upřesněno
  • 28. 11. - 02. 12. Bude upřesněno
  • 05. 12. - 09. 12. Bude upřesněno
  • 12. 12. - 16. 12. Bude upřesněno



Harmonogram semestru podzim 2015

Přednášky

  • 22. 09. Matouš Ježek: Udělat si hru (Úvodní, motivační přednáka)
  • 29. 09. Petr Kolář: Co hráče baví (přehledová)
  • 06. 10. Lukáš Haladík: Od nápadu k design dokumentu (design)
  • 13. 10. Grafika ve hrách
  • 20. 10. Fyzika
  • 27. 10. Jan Zelený: Grafické efekty, shadery
  • 03. 11. Osvětlení
  • 10. 11. Štepán Kment: Animace
  • 17. 11. Státní svátek - bez prednášky
  • 24. 11. Rozhraní
  • 01. 12. Umelá inteligence
  • 08. 12. Michal Blažek: Audio
  • 15. 12. Jarek Kolář: Produkce