Každá jednotka má tři základní parametry: útočné číslo (ÚČ), obrané číslo (OČ) a rychlost. Rychlost určuje o kolik centimetrů se daná jednotka pohne za jeden tah (v lese a na poušti je rychlost poloviční). K souboji dojde tehdy, když se dvě jednotky dostanou příliš blízko k sobě (20 cm). Pak probíhá suoboj dle klasického principu útočných a obraných čísel. Nejdříve si obě strany hodí o iniciativu a ten kdo vyhraje útočí první. Hodí se na útok a na obranu a pokud je součet útočníkova útočného čísla a jeho hodu větší roven součtu obráncova obraného čísla a hodu, pak je obránce mrtev a je odstraněn z plánu. Jinak se role prohodí a útočí druhá strana. Pokud ani ta neuspěje, obě jednotky zůstavají na místě.
Vzhledem k tomu, že je možné, že dojde k "zapeklitým situacím" (např. tři a více jednotek poblíž, částečně se protínající dráhy pohybu), je dobré dopředu říct, že pokyny jednotkám jsou pouze pokyny z hlavního města někam daleko a co se opravdu stane na bojišti závisí na mnohých okolnostech a tím dát prostor člověku, který situaci vyhodnocuje ji nějak rozumně vyřešit. S touto "neprecizností" pravidel jsme neměli problémy.
Směr pohybu jednotek zadávají družiny pomocí azimutu. Většina jednotek potřebuje ke svému postavení určitou stavbu a nasazuje se v místě, kde je tato stavba. Velikost kostky, kterou se háže při bojích by měla být úměrná velikosti hracího plánu (tj. měla by být taky fakt velká).
Na počátku hry mají všechny civilizace jednu domobranu ve svém jediném městě. Parametry jednotek viz. Tabulka 2. Atomová bomba je na jedno použití a zničí vše v okruhu 30 cm od místa dopadu.