Cituji z J. Dlouhá: Environmentální vzdělávání na VŠ v ČR, CŽP UK Praha:
Ve své základní podobě by mělo být rozšířené (všeobecný základ TUR by měl být dostupný pro všechny studenty a doplněný o specifické znalosti k příslušnému oboru).
Mělo by být schopno průběžně absorbovat aktuální informace přesahující rámec jednoho oboru (mezinárodní dokumenty a závěry konferencí).
Osvětová činnost by měla být dostupná pro všechny zájemce (což vyžaduje zlepšení informačních toků mezi fakultami a školami).
Systém by měl zahrnovat možnost odborného růstu v komplexním slova smyslu (tedy nejen v rámci oboru, ke kterému jsou environmentální aspekty "přidruženy").
Je třeba se zaměřit na systém postgraduálního studia, jež umožní vychovat odborníky na nové okruhy problémů mezioborového charakteru.
Informace a jiné zkušenosti by měly být vertikálně distribuovány mezi školami různých stupňů.