Cíle environmentálního vzdělávání na vysokých školách

  • Cituji z J. Dlouhá: Environmentální vzdělávání na VŠ v ČR, CŽP UK Praha:

  • Ve své základní podobě by mělo být rozšířené (všeobecný základ TUR by měl být dostupný pro všechny studenty a doplněný o specifické znalosti k příslušnému oboru).

  • Mělo by být schopno průběžně absorbovat aktuální informace přesahující rámec jednoho oboru (mezinárodní dokumenty a závěry konferencí).

  • Osvětová činnost by měla být dostupná pro všechny zájemce (což vyžaduje zlepšení informačních toků mezi fakultami a školami).

  • Systém by měl zahrnovat možnost odborného růstu v komplexním slova smyslu (tedy nejen v rámci oboru, ke kterému jsou environmentální aspekty "přidruženy").

  • Je třeba se zaměřit na systém postgraduálního studia, jež umožní vychovat odborníky na nové okruhy problémů mezioborového charakteru.

  • Informace a jiné zkušenosti by měly být vertikálně distribuovány mezi školami různých stupňů.