Děti, mládež, pedagogičtí a odborní pracovníci (v gesci MŠMT):
18. Začlenit cíle a úkoly environmentálního vzdělávání a výchovy do rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
19. Pro zajištění environmentálního vzdělávání a výchovy ve školách a školských zařízeních podporovat celostátní a regionální akce zaměřené na předávání zkušeností a využívání CEV/SEV, osvětových a kulturně vzdělávacích aj. zařízení.
20. Začleňovat aspekty environmentálního vzdělávání a výchovy ve smyslu (trvale) udržitelného rozvoje do všech nově vznikajících rámcových vzdělávacích programů.
21. Připravit návrh pro práci metodiků EVVO z řad stávajících
Potíže při praktickém zavádění do studijních programů na VŠ
Podle zákona o vysokých školách nemůže MŠMT do samosprávné působnosti v oblasti tvorby studijních programů zasahovat.
Jediný vztah MŠMT k vysokým školám v uvedených oblastech je možný formou grantové a osvětové politiky. MŠMT může rovněž při další aktualizaci Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol (Dlouhodobý záměr ministerstva) podpořit priority státního zájmu.
Co tedy MŠMT v oblasti VŠ udělá?
22. Doporučit příslušným odborným fakultám, aby v rámci doktorských programů byla zařazena témata vypracování minimálního všeobecného základu znalostí o životním prostředí a (trvale) udržitelném rozvoji pro všechny studenty vysokých škol.
23. Doporučit příslušným odborným fakultám, aby v rámci doktorských programů byla zpracována témata vedoucí k zajištění zvýšené úrovně environmentálního vzdělávání na vysokých školách.
24. V resortním programu MŠMT "Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit" vyhlásit tématické okruhy s cílem:
- návrh obsahového celku, metod a forem EVVO v pregraduální přípravě učitelů všech aprobací a pregraduální přípravě dalších pedagogických pracovníků,
- návrh obsahového celku, metod a forem EVVO postgraduálního vzdělávání učitelů a dalších pedagogických pracovníků.