předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi

Vizuální znázornění a manipulace s grafem

Úkolem je rozšířit předchozí úlohu tak, aby výsledná aplikace uměla rozmisťovat a mazat uzly a hrany dynamicky implementovaného ohodnoceného grafu. Konkrétní podobu GUI si vytvořte podle vlastního uvážení, využijte maximum z předchozí úlohy na GUI a samozřejmě i na dynamické grafy.

Vše uložte do balíku cz.muni.fi.{login}.dyngraph.gui.

Pro modelování kreslených uzlů a hran doporučuji podobný metodický postup jako v předchozí úloze, tj. deklarovat si třídu pro grafickou podobu uzlu (jako byl Pt), hrany (jako jsem měl v ukázkovém programu třídu Line) a do nich zapouzdřit - tj. umístit jako proměnné - odkazy na Node (v případě uzlu), resp. na dva uzly (Node) v případě hrany.

Z toho plyne, že původní třídy z balíku tomp.dyngraph zůstanou nezměněny a nové údaje - jako je např. pozice uzlů a hran na obrazovce - budou v nových objektech.

Ukládání a čtení grafů do/ze souboru je možné dopracovat jako bonus. O výši "odměny" se dohodněte se cvičícím.

Obecné informace

pozn: Pokud cvičící zadání modifikuje, je to OK. Tohle je vzorové minimální zadání.

za tyto úlohy dohromady získáte max. 4 body.


předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi
Slidy předmětu byly navštíveny krát.