předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi

Jednoduchá aplikace s GUI

Napište program, který v okně zobrazí:

detailní rozvržení ponecháváme na libovůli každého autora

Body není nutné z praktických důvodů umísťovat přesně na místo kliknutí. Špatným nápadem není pokládat je na pozice dané "zaokrouhlenými" souřadnicemi. Např. bude-li bod znázorněn kruhem o průměru 5 bodů, pak se body mohou umísťovat na vrcholy mřížky o rozteči 5x5 bodů - vždy na nejbližší takový vrchol od místa kliknutí.

Body si deklarujte jako vlastní třídu (např. Bod) a objekty typu Bod ukládejte do množiny (Set), což vám zaručí, že na jedné pozici nebude víc jak jeden. Aby se dva body na stejné pozici "rovnaly" - byly považovány za rovnocenné (bod1.equals(bod2)), je třeba překrýt metody equals ve třídě Bod. Kromě překrytí equals nesmíte zapomentou ani na současné překrytí metody hashCode, jinak by to nechodilo!!! - viz přednáška 25., 26. 11.

K vzhledu okna: Okno aplikace nemusí mít menu, ale mělo by mít titulek v titulkovém pruhu (titlebar). Mnoho dodatečných informací k výstavbě aplikací s GUI získáte v Po, Út 25. a 26. 11. na přednášce a ve vynikajícím

Tutoriálu GUI Swing

K umístění tříd tvořících program: uložte vše do balíku cz.muni.fi.{login}.gui

Obecné informace

pozn: Pokud cvičící zadání modifikuje, je to OK. Tohle je vzorové minimální zadání.

za tyto úlohy dohromady získáte max. 4 body.


předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi
Slidy předmětu byly navštíveny krát.