Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00070404 |
Název v anglickém jazyce | Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | J - Průmysl |
Obor | JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Karel Vaculík (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1415417) Lubomír Popelínský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9343199) Eva Mráková (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4564472) Juraj Jurčo (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8196087) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students? skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students? ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students? knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructsa proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages. |
Klíčová slova oddělená středníkem | graph mining; logic proofs; resolution; automatic evaluation; frequent subgraphs; classification |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |