Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00069608 |
Název v anglickém jazyce | Understanding the process of learning touch-screen mobile applications |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Lucia Mačková Tokárová (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 5531268) Melius Weideman (státní příslušnost: ZA - Jihoafrická republika) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Mobile devices, together with touch-screen interfaces, have become part of the everyday usage items of many information consumers across the globe. However, it is clear that the learning curve for touch-screen interfaces is steeper than what was expected. This presents some problems especially along with the current trend towards designing more complex mobile applications. The objective of this research was to determine how users interact with applications on touch-screen mobile devices, and how they progress through the various learning phases. A literature study, two pilot studies and a full survey questionnaire were used to gather data and perceptions about the status quo of learning within mobile touch-screen interfaces. Results indicated the presence of recurring patterns in users' preferences. In particular, associations with personal characteristics, namely age, gender and the length of experience, were observed. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Learning; learnability; mobile applications; mobile user interfaces; touch-screen devices |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://dx.doi.org/10.1145/2507065.2507066 |
DOI výsledku | 10.1145/2507065.2507066 |