Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00069069 |
Název v anglickém jazyce | Massively Parallel Hierarchical Scene Processing with Applications in Rendering |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 2 |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Marek Vinkler (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4533550) Jiří Bittner (státní příslušnost: CZ - Česká republika, vedidk: 1257072) Vlastimil Havran (státní příslušnost: CZ - Česká republika) Michal Hapala (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | We present a novel method for massively parallel hierarchical scene processing on the GPU, which is based on sequential decomposition of the given hierarchical algorithm into small functional blocks. The computation is fully managed by the GPU using a specialized task pool which facilitates synchronization and communication of processing units. We present two applications of the proposed approach: construction of the bounding volume hierarchies and collision detection based on divide-and-conquer ray tracing. The results indicate that using our approach we achieve high utilization of the GPU even for complex hierarchical problems which pose a challenge for massive parallelization. The results indicate that using our approach we achieve high utilizationof the GPU even for complex hierarchical problems which pose a challenge for massive parallelization. |
Klíčová slova oddělená středníkem | parallel algorithms; CUDA; acceleration data structures; ray tracing; BVH |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1111/cgf.12140 |