Identifikační kód | RIV/00216224:14330/13:00068182 |
Název v anglickém jazyce | Person-centered Approach in Informatics Teachers Training |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | A - Společenské vědy |
Obor | AM - Pedagogika a školství |
Rok uplatnění | 2013 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Tomáš Pitner (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6337392) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Person-centered approach was founded by Carl Rogers in the 50s and extended in the last decade by Motschnig et al into the area of technology-enhanced learning. The paper will show main principles of Person-centered approach in technology-enhanced learning (PCTeL). Further, it will present the environment given by the current curricullar reform and new trends in accreditation of teachers training programs, particularly didactics of informatics. As the main contribution, it identifies items of PCTeL thatare applicable in this context and demonstrates them based o experience from Czech and abroad. |
Klíčová slova oddělená středníkem | didactics of Informatics; Person-centered Approach; curricular documents |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |