Identifikační kód | RIV/00216224:14330/12:00062194 |
Název v původním jazyce | Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka |
Název v anglickém jazyce | Assessment in the Person-centered Learning |
Druh | C - Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Jazyk | cze - čeština |
Obor - skupina | A - Společenské vědy |
Obor | AM - Pedagogika a školství |
Rok uplatnění | 2012 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Tomáš Pitner (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6337392) Renate Motschnig (státní příslušnost: AT - Rakouská republika) |
Popis výsledku v původním jazyce | Elektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C.Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje. |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Electronically supported learning focused on student (Person-centered e-learning) is an application of psychological approach originally oriented to person Person-Centered Approach, developed by C. Rogers, in the field of teaching supported by technology. Chapter focuses on the evaluation of specific features such teaching, where students enter the learning process not only as beneficiaries but also as co, including a common definition of authentic learning objectives. From the perspective of the evaluation processes of teaching, learning, or more precisely, including the growth of personality, equally valuable as its purely cognitive outcomes. To stand out methods of self-evaluation (self assessment), evaluation team members (peer evaluation) and quality teachers feedback that controls the rate. Assessment of students and teachers PCeL PCeL are thus two sides of the same coin and are used for them similar tools. |
Klíčová slova oddělená středníkem | person-centered approach; e-learning |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |