Organizace U  S Kód
hodnocení
Skupina
oborů
Body
výsledku
Body
upravené
Podíl VOBody VOBody VO
upravené
H14
Masarykova univerzita / Fakulta informatiky1213 BC 24028.3780.6672.6671.892
Výsledky hodnocení dříve prezentovala speciální podoba stránek výskytů výsledků doplněná informacemi o hodnocení daného výskytu a výsledku. To zde supluji doplněním kopií stránek z rvvi.cz/riv z 18.12.2017 o relevantní údaje z dat H16. Najetí myší na kód či skupinu zobrazí vysvětlující text (u některých vyřazených není k dispozici). Čísla jsou oproti zdroji zaokrouhlena na 3 desetinná místa.

Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka (2012)výskyt výsledku

Identifikační kódRIV/00216224:14330/12:00062194
Název v původním jazyceHodnocení ve výuce zaměřené na člověka
Název v anglickém jazyceAssessment in the Person-centered Learning
DruhC - Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Jazykcze - čeština
Obor - skupinaA - Společenské vědy
OborAM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění2012
Kód důvěrnosti údajůS - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů.
Počet výskytů výsledku1
Počet tvůrců celkem2
Počet domácích tvůrců1
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrcůTomáš Pitner (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6337392)
Renate Motschnig (státní příslušnost: AT - Rakouská republika)
Popis výsledku v původním jazyceElektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C.Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje.
Popis výsledku v anglickém jazyceElectronically supported learning focused on student (Person-centered e-learning) is an application of psychological approach originally oriented to person Person-Centered Approach, developed by C. Rogers, in the field of teaching supported by technology. Chapter focuses on the evaluation of specific features such teaching, where students enter the learning process not only as beneficiaries but also as co, including a common definition of authentic learning objectives. From the perspective of the evaluation processes of teaching, learning, or more precisely, including the growth of personality, equally valuable as its purely cognitive outcomes. To stand out methods of self-evaluation (self assessment), evaluation team members (peer evaluation) and quality teachers feedback that controls the rate. Assessment of students and teachers PCeL PCeL are thus two sides of the same coin and are used for them similar tools.
Klíčová slova oddělená středníkemperson-centered approach; e-learning
Stránka www, na které se nachází výsledek-

Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku

Název knihy nebo sborníku v originálním jazycePřístupy k evaluaci eLearningu
ISBN9788074641213
Počet stran výsledku19
Strana od-do143-161
Počet stran knihy190
Název nakladateleOstravská univerzita v Ostravě
Místo vydáníOstrava
Kód UT WoS kapitoly podle Web of Science-

Ostatní informace o výsledku

PředkladatelMasarykova univerzita / Fakulta informatiky
DodavatelMSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru2013
SpecifikaceRIV/00216224:14330/12:00062194!RIV13-MSM-14330___
Datum poslední aktualizace výsledku09.08.2013
Kontrolní číslo43450241

Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl

Podpora / návaznostiInstitucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace