Údaje o výsledku |
Identifikační kód | RIV/00216224:14330/12:00062194 |
Název v původním jazyce | Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka |
Druh | C - Kapitola v knize |
Jazyk | cze - čeština |
Obor | AM - Pedagogika a školství |
Rok uplatnění | 2012 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Údaje z Hodnocení výsledků výzkumných organizací 2014 |
Výsledek byl hodnocen v Pilíři I |
Rozsah vyřazení výsledku | Tento výskyt výsledku není vyřazen |
Zařazení výsledku v hodnocení | BC - Odborná kniha nebo kapitola v odborné knize |
Skupina oboru v hodnocení | 02 - Společenské vědy - SHVb |
Konkrétní způsob(y) hodnocení výsledku | Výsledek hodnocený již v předchozím hodnocení, body se přebírají |
Bodové ohodnocení | 40,000 |
Faktor korekce | 70,9 % |
Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky) | 28,378 |
Rozdělení výsledku mezi předkladatele |
Organizace | Výzkumná organizace? | Podíl | Body | Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky) |
Masarykova univerzita / Fakulta informatiky | ano | 6,7 % | 2,667 | 1,892 |
|
Tvůrci výsledku |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Tvůrce | Pitner Tomáš (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; G - garant výsledku; vedidk: 6337392) |
Tvůrce | Motschnig Renate (státní příslušnost: AT - Rakouská republika) |
Údaje blíže specifikující výsledek |
Popis v původním jazyce | Elektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C. Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje. |
Klíčová slova | person-centered approach; e-learning |
Název knihy | Přístupy k evaluaci eLearningu |
Rozsah stran | 143-161 |
Forma vydání | P - Tištěná verze „print“ |
Název edice a číslo svazku | 1. |
Počet stran výsledku | 19 |
ISBN | 9788074641213 |
Počet stran knihy | 190 |
Počet výtisků knihy | 200 |
Název nakladatele | Ostravská univerzita v Ostravě |
Místo vydání | Ostrava |
Údaje o tomto záznamu o výsledku |
Předkladatel | Masarykova univerzita / Fakulta informatiky |
Dodavatel | MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) |
Rok sběru | 2013 |
Systémové označení dodávky dat | RIV13-MSM-14330___/02:2 |
Specifikace | RIV/00216224:14330/12:00062194!RIV13-MSM-14330___ |
Kontrolní kód | [BD7E0C7B265D] |
Jiný výskyt tohoto výsledku se v RIV nenachází |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl |
I - Instit. podpora na rozvoj výzkumné organizace |