RIV/00216224:14330/12:00062194 - Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka (2012)

Údaje o výsledku
Identifikační kódRIV/00216224:14330/12:00062194
Název v původním jazyceHodnocení ve výuce zaměřené na člověka
DruhC - Kapitola v knize
Jazykcze - čeština
OborAM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění2012
Kód důvěrnosti údajůS - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů
Počet výskytů výsledku1
Údaje z Hodnocení výsledků výzkumných organizací 2014
Výsledek byl hodnocen v Pilíři I
Rozsah vyřazení výsledkuTento výskyt výsledku není vyřazen
Zařazení výsledku v hodnoceníBC - Odborná kniha nebo kapitola v odborné knize
Skupina oboru v hodnocení02 - Společenské vědy - SHVb
Konkrétní způsob(y) hodnocení výsledkuVýsledek hodnocený již v předchozím hodnocení, body se přebírají
Bodové ohodnocení40,000
Faktor korekce70,9 %
Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky)28,378
Rozdělení výsledku mezi předkladatele
OrganizaceVýzkumná organizace?PodílBodyBody (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky)
Masarykova univerzita / Fakulta informatikyano6,7 %2,6671,892
Tvůrci výsledku
Počet tvůrců celkem2
Počet domácích tvůrců1
TvůrcePitner Tomáš (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; G - garant výsledku; vedidk: 6337392)
TvůrceMotschnig Renate (státní příslušnost: AT - Rakouská republika)
Údaje blíže specifikující výsledek
Popis v původním jazyceElektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C. Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje.
Klíčová slovaperson-centered approach; e-learning
Název knihyPřístupy k evaluaci eLearningu
Rozsah stran143-161
Forma vydáníP - Tištěná verze „print“
Název edice a číslo svazku1.
Počet stran výsledku19
ISBN9788074641213
Počet stran knihy190
Počet výtisků knihy200
Název nakladateleOstravská univerzita v Ostravě
Místo vydáníOstrava
Údaje o tomto záznamu o výsledku
PředkladatelMasarykova univerzita / Fakulta informatiky
DodavatelMSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru2013
Systémové označení dodávky datRIV13-MSM-14330___/02:2
SpecifikaceRIV/00216224:14330/12:00062194!RIV13-MSM-14330___
Kontrolní kód[BD7E0C7B265D]
Jiný výskyt tohoto výsledku se v RIV nenachází
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
I - Instit. podpora na rozvoj výzkumné organizace