Identifikační kód | RIV/00216224:14330/12:00059158 |
Název v anglickém jazyce | Noise and the Magic Square Game |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2012 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Ivan Fialík (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6369529) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on shar- ing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we in- vestigate the impact of erroneously performed unitary transformations and also of noisy measurement devices on the quantum winning strategy for the magic square game. The question of how strong both types of noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Pseudo-telepathy games; magic square; noise |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/s11128-011-0254-x |