Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00059983 |
Název v anglickém jazyce | Technology-enhanced learning for Java programming: Duo cum faciunt idem, non est idem |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Mirjana Ivanovič (státní příslušnost: RS - Srbská republika) Tomáš Pitner (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6337392) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Background pedagogical theories and methods underpinning technology-enhanced learning in introductory programming courses at a university level attract teachers' community and foster continuous research at least since the end of the nineties. However, itstill has not led to a generally applicable way of teaching and learning that would guarantee the best possible success under the given circumstances. This rather pessimistic fi nding intrigued and inspired authors of this paper to analyze, present, andcompare selected experiences gathered during nearly a decade of technology-enhanced approach in teaching an object-oriented programming languages with specifi c focus on Java at two large universities in two countries. In this paper we have examined a number of issues affecting its positioning in the curriculum, learning design, and quality at both institutions. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Computer and Information Science Education |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1145/1929887.1929906 |