Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00051537 |
Název v anglickém jazyce | Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 4 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Tomáš Brázdil (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1762834) Václav Brožek (státní příslušnost: DE - Spolková republika Německo, domácí tvůrce: A, vedidk: 5532787) Antonín Kučera (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9872655) Jan Obdržálek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3294099) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determinedin PTIME for the `>0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively. |
Klíčová slova oddělená středníkem | pushdown automata; turn-based games |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |