Údaje o výsledku |
Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00051537 |
Název v původním jazyce | Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Údaje z Hodnocení výsledků výzkumných organizací 2014 |
Výsledek byl hodnocen v Pilíři I |
Rozsah vyřazení výsledku | Tento výskyt výsledku není vyřazen |
Zařazení výsledku v hodnocení | Jimp - Článek v impaktovaném časopise evidovaném ve Web of Science |
Skupina oboru v hodnocení | 04 - Technické a informatické vědy |
Konkrétní způsob(y) hodnocení výsledku | Výsledek hodnocený již v předchozím hodnocení, body se přebírají |
Bodové ohodnocení | 16,622 |
Faktor korekce | 100,9 % |
Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky) | 16,776 |
Rozdělení výsledku mezi předkladatele |
Organizace | Výzkumná organizace? | Podíl | Body | Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky) |
Masarykova univerzita / Fakulta informatiky | ano | 100,0 % | 16,622 | 16,776 |
|
Tvůrci výsledku |
Počet tvůrců celkem | 4 |
Počet domácích tvůrců | 4 |
Tvůrce | Brázdil Tomáš (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; vedidk: 1762834) |
Tvůrce | Brožek Václav (státní příslušnost: DE - Spolková republika Německo; A - domácí tvůrce; vedidk: 5532787) |
Tvůrce | Kučera Antonín (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; G - garant výsledku; vedidk: 9872655) |
Tvůrce | Obdržálek Jan (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; vedidk: 3294099) |
Údaje blíže specifikující výsledek |
Popis v původním jazyce | We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in PTIME for the `>0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively. |
Klíčová slova | pushdown automata; turn-based games |
Rozsah stran | 1160-1183 |
Název periodka | Information and Computation |
ISSN | 0890-5401 |
Svazek periodika | 209 |
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku | 8 |
Stát vydavatele periodika | NL - Nizozemsko |
Počet stran výsledku | 24 |
Údaje o tomto záznamu o výsledku |
Předkladatel | Masarykova univerzita / Fakulta informatiky |
Dodavatel | MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) |
Rok sběru | 2012 |
Systémové označení dodávky dat | RIV12-MSM-14330___/01:1 |
Specifikace | RIV/00216224:14330/11:00051537!RIV12-MSM-14330___ |
Kontrolní kód | [CE9003B44DF0] |
Jiný výskyt tohoto výsledku se v RIV nenachází |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl |
Projekt | 1M0545 - Institut Teoretické Informatiky (2005-2011, MSM/1M) |
Výzkumný záměr | MSM0021622419 - Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy (2005-2011, MSM) |