RIV/00216224:14330/11:00051537 - Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games (2011)

Údaje o výsledku
Identifikační kódRIV/00216224:14330/11:00051537
Název v původním jazyceQualitative Reachability in Stochastic BPA Games
DruhJ - Článek v odborném periodiku
Jazykeng - angličtina
OborIN - Informatika
Rok uplatnění2011
Kód důvěrnosti údajůS - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů
Počet výskytů výsledku1
Údaje z Hodnocení výsledků výzkumných organizací 2014
Výsledek byl hodnocen v Pilíři I
Rozsah vyřazení výsledkuTento výskyt výsledku není vyřazen
Zařazení výsledku v hodnoceníJimp - Článek v impaktovaném časopise evidovaném ve Web of Science
Skupina oboru v hodnocení04 - Technické a informatické vědy
Konkrétní způsob(y) hodnocení výsledkuVýsledek hodnocený již v předchozím hodnocení, body se přebírají
Bodové ohodnocení16,622
Faktor korekce100,9 %
Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky)16,776
Rozdělení výsledku mezi předkladatele
OrganizaceVýzkumná organizace?PodílBodyBody (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky)
Masarykova univerzita / Fakulta informatikyano100,0 %16,62216,776
Tvůrci výsledku
Počet tvůrců celkem4
Počet domácích tvůrců4
TvůrceBrázdil Tomáš (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; vedidk: 1762834)
TvůrceBrožek Václav (státní příslušnost: DE - Spolková republika Německo; A - domácí tvůrce; vedidk: 5532787)
TvůrceKučera Antonín (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; G - garant výsledku; vedidk: 9872655)
TvůrceObdržálek Jan (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; vedidk: 3294099)
Údaje blíže specifikující výsledek
Popis v původním jazyceWe consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `>0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determined in PTIME for the `>0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.
Klíčová slovapushdown automata; turn-based games
Rozsah stran1160-1183
Název periodkaInformation and Computation
ISSN0890-5401
Svazek periodika209
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku8
Stát vydavatele periodikaNL - Nizozemsko
Počet stran výsledku24
Údaje o tomto záznamu o výsledku
PředkladatelMasarykova univerzita / Fakulta informatiky
DodavatelMSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT)
Rok sběru2012
Systémové označení dodávky datRIV12-MSM-14330___/01:1
SpecifikaceRIV/00216224:14330/11:00051537!RIV12-MSM-14330___
Kontrolní kód[CE9003B44DF0]
Jiný výskyt tohoto výsledku se v RIV nenachází
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
Projekt1M0545 - Institut Teoretické Informatiky (2005-2011, MSM/1M)
Výzkumný záměrMSM0021622419 - Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy (2005-2011, MSM)