Motivace: (Zástupce trpaslíků) Takže vy byste rádi Ansuz z Morie. No to nebude jen tak jednoduchý. Hlavně si nejdřív vyzkoušíme, jestli jste vůbec hodni toho, abychom vás tam pustili. Budete muset projít tradičními trpasličími silovými disciplínami. Tato etapa má dvě nezávislé části - trpasličí silové soutěže a vlastní Morii. Podle výsledků v první části se určí pořadí v jakém vstupují do části druhé (a velikost odměn, které tam dostanou).
Silové hry:
Morie:
V lese vytvoříme pomocí lan, plachet, podsad a podobných věcí bludiště - posvátnou část Morie. Tato část Morie je natolik magická, že v ní je vždycky tma (tj. jdou tam poslepu). Družiny dostanou dopředu mapu jeskyně, ve které je zaznačena poloha čtyř svící a magické mřížky (rozměrů 4 x 4 pole, vytvořena z kolíků a provázků). Úkolem je posbírat v jeskyni svíce, zapálit je a umístit na předem určená místa v mřižce. A to vše poslepu. Mluvit se může. Ale jakmile jednou vejdou dovnitř již se nesmí vracet, tj. je potřeba se mapu naučit pokud možno nazpamě a dobře si rozdělit úkoly. Pokud se jim to povede, tak se v bludišti objeví Ansuz (na předem označeném místě).
Komentář: Musím přiznat, že u této etapy jsem se velmi pobavil (poměrně nečekaně). Družiny poslepu bloudili v bludišti, dělali různé nesmyslné akce, různě to rozebírali a komentovali... z této etapy máme asi dvě stránky vtipných výroků v táborové kronice.