Next: Hobitín
Up: Etapy
Previous: Rohan
Motivace: (Dagor) Naši zvědové zjistili výskyt Ansuzu na několika lokalitách v
Temném hvozdě...
Etapa je cestou s úkoly. Při plnění úkolů postupně získavají různá zranění,
získaná zranění platí až do konce hry. Většinou sami někoho vyberou a
"obětují". Ve hvozdě je potřeba se řídit následujícími pravidly: v žádném
případě se nerozdělovat, nescházet s cesty, nepoužívat nic, co si sami
nepřinesou. Na cestu mají jeden lék pomocí kterého mohou vyléčit jedno ze zranění.
Na každém sudém stanovišti je možno získat Ansuz. Startují všechny družiny
současně, kdo dřív příjde, ten si může vybrat větší kus Ansuzu. Družiny jsou provázeny
vodičem (družinkový vedoucí), který ukazuje cestu a "ošetřuje" zranění.
Stanoviště:
- Bažina (Odsud tam) - Překonání asi 50 metrů louky s tím, že se nesmí
dotknout země, k dispozici mají určitý materiál (prkna, špalky, apod.).
Materiál není rozdělen rovnoměrně, ale vydražen v dražbě. Pokud se dotknout
země, musí 30 sekund čekat na místě.
- Vejce ptáka Terioda (Plnění děravé láhve) - Úkolem je naplnit PET láhev
vodou, k plnění se může použivat jen určitá speciální nádoba. Jednu nádobu
získají za obětování jedné ruky (ruka je pak přivázána k tělu a nesmí být
používána). V láhvi je navíc díra, která není na začátku vidět (celkově nutno
obětovat 2-3 ruce).
- Kruh lesního čaroděje (Indicie) - Na cestě je kruh, přes který musí
projít. Kdokoli v tomto kruhu promluví, tak okamžitě oněmí a již nesmí říct
ani jedno slovo. Aby je čaroděj pustil ven z kruhu, musí však někdo z nich
říct heslo ("oko"). K tomuto heslu mají tři indicie ("vůl", "jednadvacet",
"punčocha"). Můžou též říct "nevím" (čímž samozřejmě dotyčný oněmí) a
dostanou další indicii ("rohovka", "brýle").
- Hnízda lesních strak (Střelba) - Musí sestřelit hnízdo strak, ve kterém
je Ansuz. Je nutno použít magické střelivo, kdo se tohoto střeliva dotkne,
ten během 3 sekund oslepne (tj. má jako vidící jen jednu ránu, po té musí
střílet buď poslepu nebo se musí obětovat další).
- Těžká řeka (Lávka) - Je nutno překonat tak zvanou Těžkou řeku. Přes
(imaginární) řeku vede lávka.
Kdokoli spadne a dotkne se řeky (země), je obtěžkán kamenem. Pokud se někdo obětuje a
obtěžká se dobrovolně, tak dostanou k dispozici opěrátko.
- Pavučina obřích pavouků - Velká pavučina, každým okem může prolézt jen
jeden člověk. Navíc kdo se pavučiny dotkne, tak tomu pavouci sní boty.
- Zamořený pás - Pás asi 3 metry široký, kdokoli se dotkne, tak mu
okamžitě ochrnou nohy (a poté co se vyválí ven z pásu, tak jsou mu svázány k
sobě). Vzhledem k tomu, že nesmí používat žádné pomůcky, tak je potřeba
někoho (alespoň dva) obětovat a po nich nějak přejít, přeplazit se, ...
- Ansuzový strom - Strom vydá Ansuz pokud na něj všichni současně vylezou
(přičemž v tuto chvíli je většina značně zmrzačena, takže strom musí být opravdu
"jednoduchý").
Komentář:
- Tím, jak mají ruzná zranění, dostávají některé klasické úkoly (např.
lávka, pavučina či strom) novou dimenzi. Přejít vratkou lávku to je ještě
docela pohoda, ale převést po ní slepého člověka ...
- Díky tomu, že pomůcky na první úkol (bažina) se dražili a tedy každý měl
k dispozici něco jiného, vznikli na tomto úkolu poměrně velké časové rozdíly,
které navíc pak ještě narůstaly (na konci činil rozdíl jednu hodinu). Takže
obávané problémy s kumulací na některých stanovištích nenastaly.
- Bylo to poměrně dost náročné. Poslední družina nebyla daleko od toho, aby
to na sedmém stanovišti vzdala. Ale nakonec dokončili všichni.
- Ač si to děti asi moc neuvědomují, tato hra na ně dost prozrazuje... kdo
se obětuje (resp. kdo je obětován), kdo dojde až na konec téměř bez zranění,
kdo přemýšlí nad tím, jak překážku překonat a kdo to realizuje a pomáhá
postiženým ...
- Celkové počty zranění na jednu družinu byly asi následující: 2-3 ruce,
1-3 němí, 1-2 slepí, 2-4 kameny, 2-3 boty, 2-5 nohou. Přičemž byli
jedinci u kteří měli třeba čtyři zranění současně...
Next: Hobitín
Up: Etapy
Previous: Rohan
Radek Pelanek
Tue Sep 24 16:37:02 MET DST 2002