Hra o tábornických dovednostech, fantazii a zábavě
Hra je motivována reálnou (nebo alespoň historickými prameny uváděnou) událostí - každoročním setkáním galských druidů v posvátném lesíku v Carnutu. Avšak jedná se o zcela nevážnou hru. Jde o to, že na setkání je vždy vybrán nejlepší druid. Proto každá družina vybere ze svých řad jednoho člena, kterého na setkání vyšle a bude usilovat o to, aby právě on byl tím nejlepším.
Soutěží se ve čtyřech disciplínách:
Organizace hry
Po úvodní scénce a pozvání na letošní setkání
oznámíme družinám první dva úkoly - kouzlení a vaření lektvaru. Po té jim dáme
asi hodinu čas na přípravu. Musí si vybrat a namaskovat druida, nacvičit
kouzlo, připravit ohniště a sehnat dřevo a byliny. Po té uvedeme tyto dvě
disciplíny a pak teprve vyhlásíme třetí a čtvrtou. Poslední disciplína se
samozřejmě vyhodnotí až další den.
Komentář
Vaření jim za těchto podmínek (připravené ohniště,
nachystané dřevo) trvalo 7-9 minut a počet nasbíraných bylin byl v rozmezí
20-50, takže doporučovaný časový odstup je asi 1 minuta za 15 bylin.