Automaty a gramatiky

Všechny důležité informace naleznete v interaktivní osnově předmětu v ISU. Na této stránce najdete souhrn nejdůležitějších informací pro cvičení. Kromě pár základních informací také doporučené přípravy na cvičení (především důležité definice z přednášky) a souhrn příkladů, které se na jednotlivých cvičení řešily.

Kontakt

Rozvrh

V semestru podzim 2014 vedu následující skupiny cvičení:

Konzultační hodiny

Pravidelné konzultační hodiny mám ve středu 10:00 - 11:00 v místnosti C412. Pokud máte zájem přijít, vždy mě raději nejprve kontaktujte emailem.

Základní informace

Pár rad a přání do cvičení -- automatové desatero

  1. Cvičení jsou organizována pro Vás, abyste si znalosti co nejlépe osvojili a dostali pod kůži. Nehrozí Vám nic negativního, tak choďte na cvika s veselou (a čistou) myslí.
  2. Choďte včas, já se na oplátku budu snažit končit včas. V případě, že se to z nějakého důvodu nepovede, přijďte s vtipnou omluvou.
  3. Řecká písmenka se sice blbě píšou, ale není třeba se jich bát.
  4. Nebojte se aktivně zapojit a ptát na to, co Vám není jasné. Blbá otázka je ta, která zůstane nevyřčena a hlodá dál ve Vaší hlavě (např. Co je támhlecta řecká obluda za písmenko?).
  5. Nekoušu, proto se nebojte si sednout dopředu. To, že se lépe uslyšíme a Vy uvidíte lépe na tabuli není (většinou) na škodu.
  6. Na cvičení si snažte všechno zkoušet sami, neopisujte jen tupě z tabule. Pokud Vám něco uteče, po cvikách Vám se správným řešením můžu pomoct (nebo si ho od někoho opíšete).
  7. Pokud někoho vyzvu k tabuli, má to jeden či oba z následujících důvodů. 1) Jsem už upsaný a bolí mě ruka. 2) Chci se ujistit, zda opravdu a jak probírané téma chápete. Jsem rád, když mí studenti odchází ze cvik s pocitem, že látku pochopili, proto se o tom často ujišťuji. Pokud máte s pobytem u tabule problém, dejte mi to zavčasu vědět - třeba si na stůl vyrobte cedulku s přeškrtnutou tabulí. Nebo mi to na začátku řekněte.
  8. Nebojte se se mnou mluvit. Pokud se cvičící na něco zeptá a ve třídě je trapné ticho, je mu to nepříjemné. Proto uvítám, když kdokoliv odpoví na trapnou otázku, na kterou odpověď znají všichni, nebo si jen nikdo není jistý. I špatná odpověď vede ke správnému řešení rychleji, než ticho.
  9. Pokud si budete myslet, že to, co píšu na tabuli, je nesprávně, tak se ozvěte. Chybuje každý. Ať jste to Vy nebo já, vždy je dobré si to vyjasnit, ať víte, na čem jste. Je krajně kontraproduktivní učit se chyby.
  10. Cílem cvičení je, abyste byli schopni úspěšně automaty udělat, něco si při té příležitosti zapamatovali a naučili se lépe přemýšlet. Přeji Vám všem, ať se to povede!
A na závěr jedno navíc: Cedulky mi prozradí, jak chcete, abych Vám říkal. Vyrobte si je.