IEEE Computer Society International Design Competition
(CSIDC) 2000
"CSIDC 2000 Quickly" - Úvod, týmy, ceny
- Jedná se o první ročník týmové programátorské soutěže vysokých škol celého světa (limit je 50 týmů).
- Týmy sestávají z 3-5 soutěžících (studentů bakalářského či magisterského studia) a musí mít svého vedoucího (="nehrajícího kapitána", faculty mentor), zaměstnance fakulty.
- Každou přihlášenou univerzitu reprezentuje navenek jeden tým.
- Po vyhodnocení zaslaných řešení (květen 2000) bude vybráno 10 finálových týmů, které v červnu 2000 odletí do USA reprezentovat svou univerzitu (v max. počtu 4 členů a vedoucího).
- Z těchto finalistů vzejde 5 vítězných týmů, které budou mj. i slušně finančně ohodnoceny (od $1000 do $15000). Tato odměna patří přímo soutěžícím; vysílající škola prvních tří nejúspěšnějších týmů obdrží finanční dar navíc (od $6000 do $10000).
Cíl a prostředí soutěže
-
Cílem je v daném vývojovém prostředí (počítač s AMD K6 procesorem, netradiční základní deska, speciální periferie a ne zcela běžná paměťová média, stejně jako různé operační systémy) vyřešit během řádově měsíců netriviální projekt blízký problémům z praxe.
- Zařízení k vývoji dodá organizační tým CSIDC.
- Pokud tým úspěšně odešle funkční prototyp řešení, zůstane dodané zařízení univerzitě a nemusí se tedy vracet organizátorům.
- Soutěž pořádá prestižní IEEE Computer Society za sponzorské podpory řady firem: AMD, Intel, Microsoft, Motorola, Sun, IBM, HP, ...
- Odbornými garanty jsou profesoři vysokých škol z USA.
Přihlášky
- Prozatímním vedoucím týmu FI je Dr. Tomáš Pitner (e-mail:tomp@fi.muni.cz, kanc. B307, kl. 360), který přijímá (i předběžné) přihlášky zájemců o tuto soutěž.
- Vítány jsou zejména přihlášky ucelených (sehraných) týmů.
Jak mohou přispět učitelé FI?
Především jako odborní konzultanti studentů řešících soutěžní problémy. Jak vidno, úlohy budou netriviální nejen algoritmickou obtížností, ale i relativně náročné na čas strávený vývojem (cca 5 měsíců). Soutěžící jistě uvítají např. radu experta na softwarové inženýrství při analýze problému, návrhu, implementaci i tvorbě dokumentace ve formátu předepsaném pravidly stejně jako konzultaci s odborníkem na hardware nebo real-time operační systémy.
Není možné, aby celou věc pokryl jeden člověk -- naopak -- příležitost bude pro každého ochotného učitele. Lze tušit, že úspěch univerzitního týmu bude dosti závislý na pomoci všech učitelů.
Created by Tomas Pitner, 27th October, 1999