předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi

Obsah předmětu

  1. Úvod do jazyka Java -- principy, historie, srovnání, životní cyklus javového programu, základní nástroje. Cvičení: nastavení prostředí (JDK, CLASSPATH), zápis zdrojového kódu, překlad, spuštění demonstračních programů, jednoduché konzolové aplikace.
  2. Základní pojmy objektového programování -- abstraktní datové typy, specifikace požadavků vs. implementace (rozhraní, třídy), zapouzdření. Cvičení: ladění s jdb, jednoduché demonstrační programy s objekty, komentování zdrojového kódu s nástrojemjavadoc.
  3. Podrobněji k objektovému programování -- dědičnost, polymorfizmus. Rozšíření specifikace chování a implementace. Hierarchie tříd. Přetypování. Spolupráce a komunikace mezi objekty, výměna zpráv. Cvičení: rozšiřování demonstračního rozhraní/třídy, interakce mezi objekty.
  4. Podrobněji ke specifickým rysům Javy -- programové konstrukce (větvení, cykly, operátory, pole, primitivní datové typy, vestavěné třídy a objekty), činnost Java Virtual Machine. Cvičení: vyhledávání a řazení (bubble-, insert-, select-, merge-, quicksort).
  5. Struktura programu v Javě -- metody, třídy, balíky, programy, .jar soubory. Kontejnery v moderní Javě: Collection, List, Map, Set. Cvičení: Konkrétní aplikace s kontejnery.
  6. Událostmi řízené programování. Java GUI -- Java applety, událostmi řízené programování, základní principy uživatelských rozhraní Swing. Cvičení: spuštění a přizpůsobení demo appletů, rozšíření jednoduchého Swing appletu.
  7. Vstupy/výstupy v Javě. Výjimky -- balík java.io.\*, práce s vestavěnými výjimkami, uživatelsky definovanými výjimkami. Cvičení: Reprezentace grafů a základní grafové algoritmy v prostředí appletu.
  8. Základní programátorské konvence v Javě -- styl psaní zdrojového textu, pojmenovávání, struktura balíků (packages), komentáře, konvence JavaBeans. Cvičení: Algoritmy na grafech.
  9. Mírně pokročilé programování v Javě -- základní návrhové vzory (vzory konstrukce, struktur, chování), dědičnost vs. skládání, delegování, statické prvky, modifikátory přístupových práv. Cvičení: heuristické algoritmy.
  10. Nástroje a rozšíření Javy -- užitečná rozšíření Javy: přehled, užití, licencování. Cvičení: backtracking
  11. Závěr, shrnutí

předchozí - obsah části - obsah - další | dotazy/odpovědi
Slidy předmětu byly navštíveny krát.