1.
O předmětu... [ |
]
2.
Hodnocení předmětu [ |
]
3.
Obsah předmětu [ |
]
4.
Cvičení [ |
]
5.
O přednášejícím... [ |
]
6.
Konzultační hodiny [ |
]
7.
Informační zdroje [ |
]
1.
Java jako programovací jazyk... [ |
]
2.
Java jako běhové prostředí [ |
]
3.
Java pro programátora... [ |
]
4.
Java pro programátora [ |
]
5.
Hlavní domény Javy [ |
]
6.
Hlavní domény Javy (2) [ |
]
7.
Javová platforma [ |
]
8.
Java je dána... [ |
]
9.
Vývoj Javy [ |
]
10.
Specifikace a implementace Javy [ |
]
11.
Verze Javy [ |
]
12.
Získání distribuce Javy [ |
]
13.
Stažení distribuce Sun [ |
]
14.
Obsah vývojové distribuce Javy [ |
]
15.
Obsah vývojové distribuce Javy (2) [ |
]
16.
Nástroje ve vývojové distribuci [ |
]
17.
Pomocné nástroje ve vývojové distribuci [ |
]
18.
Základní životní cyklus javového programu [ |
]
19.
Struktura javového programu [ |
]
20.
Demo "Ahoj!" [ |
]
21.
Spuštění "Ahoj!" [ |
]
22.
Co znamená "spustit program" [ |
]
23.
Praktické informace [ |
]
24.
Cvičení [ |
]
25.
Odkazy [ |
]
1.
Co je třída a objekt? [ |
]
2.
Vlastnosti objektu [ |
]
3.
Příklad - deklarace třídy [ |
]
4.
Příklad - použití třídy [ |
]
5.
Proměnné [ |
]
6.
Proměnné - použití [ |
]
7.
Vytváření objektů [ |
]
8.
Konstruktory - použití [ |
]
9.
Metody [ |
]
10.
Volání metod [ |
]
11.
Parametry metod [ |
]
12.
Jak Java předává skutečné parametry metodám? [ |
]
13.
Příklad předávání parametrů - primitivní typy [ |
]
14.
Příklad předávání parametrů - objektové typy (1) [ |
]
15.
Příklad předávání parametrů - objektové typy (2) [ |
]
16.
Návrat z metody [ |
]
17.
Přetěžování [ |
]
18.
Přetěžování - příklad [ |
]
19.
Přetěžování - příklad (2) [ |
]
20.
Přetěžování - příklad (3) [ |
]
21.
Shrnutí [ |
]
22.
Odkazy na objekty [ |
]
23.
Přiřazování objektových proměnných [ |
]
24.
Vracení odkazu na sebe [ |
]
25.
Vracení odkazu na sebe [ |
]
26.
Řetězení volání (2) [ |
]
27.
Proměnné a metody třídy - statické [ |
]
28.
Příklad statické proměnné a metody [ |
]
1.
Kroky řešení reálného problému na počítači [ |
]
2.
Vývoj software je proces... [ |
]
3.
Celkový rámec vývoje SW [ |
]
4.
Metodiky vývoje SW [ |
]
5.
Metodika typu "vodopád" [ |
]
6.
Srovnání Java - Pascal [ |
]
7.
Organizace programových souborů [ |
]
8.
Organizace zdrojových souborů [ |
]
9.
Příklad - svět chovatelů a jejich psů [ |
]
10.
Shromáždění informací o realitě [ |
]
11.
Jak zachytíme tyto informace [ |
]
12.
Modelování reality pomocí tříd [ |
]
13.
Zápis třídy do zdrojového souboru [ |
]
14.
Organizace tříd do balíků [ |
]
15.
Balíky [ |
]
16.
Příslušnost třídy k balíku [ |
]
17.
Dědičnost [ |
]
18.
Terminologie dědičnosti [ |
]
19.
Jak zapisujeme dědění [ |
]
20.
Deklarace import [ |
]
21.
Deklarace import názevbalíku.* [ |
]
22.
Opakování - vlastnosti tříd [ |
]
23.
Příklad [ |
]
24.
Příklad - co tam bylo nového [ |
]
25.
Přístupová práva [ |
]
26.
Granularita omezení přístupu [ |
]
27.
Typy omezení přístupu [ |
]
28.
Příklad - public [ |
]
29.
Příklad - protected [ |
]
30.
Příklad - přátelský [ |
]
31.
Příklad - private [ |
]
32.
Když si nevíte rady [ |
]
33.
Přístupová práva a umístění deklarací do souborů [ |
]
34.
Cvičení [ |
]
1.
Rozhraní [ |
]
2.
Co je rozhraní [ |
]
3.
Deklarace rozhraní [ |
]
4.
Implementace rozhraní [ |
]
5.
Využití rozhraní [ |
]
6.
Využití rozhraní (2) [ |
]
7.
Rozšiřování [ |
]
8.
Rozšiřování (2) [ |
]
9.
Rozhraní - poznámky [ |
]
10.
Abstraktní třídy [ |
]
11.
Abstraktní třídy (2) [ |
]
12.
Příklad [ |
]
1.
Ladění programů v Javě [ |
]
2.
Ladění s JDB [ |
]
3.
Ještě lepší... nejen při ladění [ |
]
4.
Postup při práci s JUnit [ |
]
5.
Odkazy [ |
]
1.
Primitivní vs. objektové datové typy [ |
]
2.
Přiřazení proměnné primitivního typu [ |
]
3.
Přiřazení objektové proměnné [ |
]
4.
Primitivní datové typy [ |
]
5.
Integrální typy - celočíselné [ |
]
6.
Integrální typy - "char" [ |
]
7.
Typ char - kódování [ |
]
8.
Čísla s pohyblivou řádovou čárkou [ |
]
9.
Vestavěné konstanty s pohyblivou řádovou čárkou [ |
]
10.
Typ logických hodnot [ |
]
11.
Typ void [ |
]
12.
Pole v Javě [ |
]
13.
Pole (2) [ |
]
14.
Pole (3) [ |
]
15.
Kopírování polí [ |
]
16.
Objektové typy [ |
]
1.
Aritmetické [ |
]
2.
Logické [ |
]
3.
Relační (porovnávací) [ |
]
4.
Bitové [ |
]
5.
Operátor podmíněného výrazu ? : [ |
]
6.
Operátory typové konverze (přetypování) [ |
]
7.
Operátor zřetězení + [ |
]
8.
Priority operátorů a vytváření výrazů [ |
]
1.
Příkazy v Javě [ |
]
2.
Přiřazení v Javě [ |
]
3.
Přiřazení primitivní hodnoty [ |
]
4.
Přiřazení odkazu na objekt [ |
]
5.
Volání metody [ |
]
6.
Návrat z metody [ |
]
7.
Řízení toku programu v těle metody [ |
]
8.
Cyklus s podmínkou na začátku [ |
]
9.
Doporučení k psaní cyklů/větvení [ |
]
10.
Příklad použití "while" cyklu [ |
]
11.
Cyklus s podmínkou na konci [ |
]
12.
Příklad použití "do-while" cyklu [ |
]
13.
Cyklus "for" [ |
]
14.
Příklad použití "for" cyklu [ |
]
15.
Doporučení k psaní for cyklů [ |
]
16.
Vícecestné větvení "switch - case - default" [ |
]
17.
Vnořené větvení [ |
]
18.
Vnořené větvení (2) [ |
]
19.
Řetězené "if - else if - else" [ |
]
20.
Příkazy "break" [ |
]
21.
Příkaz "continue" [ |
]
22.
"break" a "continue" s návěštím [ |
]
23.
Doporučení k příkazům break a continue [ |
]
1.
Dokumentace javových programů [ |
]
2.
Typy komentářů [ |
]
3.
Kde uvádíme dokumentační komentáře [ |
]
4.
Generování dokumentace [ |
]
5.
Značky javadoc [ |
]
6.
Spouštění javadoc [ |
]
7.
Příklady [ |
]
8.
Distribuce aplikací [ |
]
9.
Spuštění jar [ |
]
10.
Rozšíření .jar archívů [ |
]
11.
Tvorba spustitelných archívů [ |
]
12.
Příklad spuštění jar [ |
]
1.
Kontejnery [ |
]
2.
Základní kategorie kontejnerů [ |
]
3.
Kontejnery - poznámky [ |
]
4.
Iterátory [ |
]
5.
Kolekce [ |
]
6.
Seznamy [ |
]
7.
Množiny [ |
]
8.
Uspořádané množiny [ |
]
9.
Mapy [ |
]
10.
Uspořádané mapy [ |
]
11.
Srovnání implementací kontejnerů [ |
]
12.
Historie [ |
]
13.
Odkazy [ |
]
1.
Komponenty GUI v Javě [ |
]
2.
Událostmi řízené programování [ |
]
3.
Řízení událostmi [ |
]
4.
Kde to všechno je? [ |
]
5.
Typy událostí vznikajících v GUI [ |
]
6.
Přidání posluchače uálosti [ |
]
7.
Příklad - událost zavření okna [ |
]
8.
Totéž bez anonymity... [ |
]
9.
Příklad [ |
]
10.
Další odkazy [ |
]
1.
Co a k čemu jsou výjimky [ |
]
2.
Výjimky technicky [ |
]
3.
Syntaxe kódu s ošetřením výjimek [ |
]
4.
Syntaxe metody propouštějící výjimku [ |
]
5.
Reakce na výjimku [ |
]
6.
Kaskády výjimek [ |
]
7.
Kategorizace výjimek a dalších chybových objektů [ |
]
8.
Vlastní hierarchie výjimek [ |
]
9.
Klauzule finally [ |
]
10.
Odkazy [ |
]
1.
Koncepce vstupně/výstupních operací v Javě [ |
]
2.
Práce se soubory [ |
]
3.
Třída File [ |
]
4.
Třída File (2) [ |
]
5.
Třída File (3) [ |
]
6.
Práce s adresáři [ |
]
7.
Práce s binárními proudy [ |
]
8.
Vstupní binární proudy [ |
]
9.
Důležité neabstraktní třídy odvozené od InputStream [ |
]
10.
Další vstupní proudy [ |
]
11.
Práce se znakovými proudy [ |
]
12.
Výstupní proudy [ |
]
13.
Konverze: znakové <-> binární proudy [ |
]
14.
Serializace objektů [ |
]
15.
Odkazy [ |
]
1.
Jednoduchá spolupráce objektů [ |
]
2.
Jednoduché vlastní implementace vyhledávacích a řadicích algoritmů [ |
]
3.
Vyhledávací a řadicí algoritmy + rozhraní [ |
]
4.
Testování jednotek [ |
]
5.
Počítačová reprezentace grafů [ |
]
6.
Dynamická reprezentace grafů [ |
]
7.
Jednoduchá aplikace s GUI [ |
]
8.
Vizuální znázornění a manipulace s grafem [ |
]
9.
Hledání nejkratší cesty (Dijsktra) [ |
]
10.
Heuristické algoritmy [ |
]
11.
Grafový (stromový) algoritmus dle výběru [ |
]
1.
Co najdete v dodatcích? [ |
]
2.
Jména balíků [ |
]
3.
Deklarace import - proč, kde a jak? [ |
]
4.
Metoda toString() a její použití [ |
]
5.
Ostatní [ |
]