Osnova k přednášce

Zkušenosti s Internetem na Gymnáziu Uherské Hradiště

RNDr. Ivo Lysoněk

 

 

  1. Internet ve výuce Informatiky a výpočetní techniky
    1. Trpaslíci a červené myši s batůžky...
    2. Absolvent střední všeobecně vzdělávací školy by měl alespoň přibližně tušit, jak fungují věci, které ho obklopují. Počítačové sítě k nim bezesporu patří. A co zbývá kantorovi, který sám spíše “tuší” než “ví” a přesto chce žákům základní principy fungování sítí vysvětlit? Vymyslí si vlastní model...

    3. Neříkej “jdu na internet”
    4. Vždycky mě nadzvedne, když uslyším větu typu “jdu na Internet”, “máme doma Internet” nebo “najdi to v Internetu”. Přestože WWW je dnes dominující službou Internetu, stojí za to si udělat jasno i v dalších službách

    5. Nebýt jen divákem

    Aktivní přístup k Internetu znamená podle mého názoru i schopnost vytvořit si vlastní internetovou stránku. Jsem zastáncem “čistého kódu”, ale nemusíte se mnou souhlasit

  2. Internet pro volný čas
    1. Internet je právo, nikoli výsada
    2. Existuje řada škol, kde žáci za přístup k Internetu platí. Existují však způsoby, jak připojení “ufinancovat” i bez příspěvků. Jeden příklad za všechny...

    3. Každé zadarmo něco stojí
    4. Pravidla pro využívání Internetu by neměla být příliš složitá, ale jejich dodržování je třeba důsledně vyžadovat

    5. Bezpečnost aneb Gynekologie U Havlů

Dlouhou dobu jsem si myslel, že malý server střední školy nebude pro hackery zajímavý. Dvojí “znásilnění” systému mě vyvedlo z omylu.