Osnova k přednášce
Zkušenosti s Internetem na Gymnáziu Uherské Hradiště
RNDr. Ivo Lysoněk
Absolvent střední všeobecně vzdělávací školy by měl alespoň přibližně tušit, jak fungují věci, které ho obklopují. Počítačové sítě k nim bezesporu patří. A co zbývá kantorovi, který sám spíše “tuší” než “ví” a přesto chce žákům základní principy fungování sítí vysvětlit? Vymyslí si vlastní model...
Vždycky mě nadzvedne, když uslyším větu typu “jdu na Internet”, “máme doma Internet” nebo “najdi to v Internetu”. Přestože WWW je dnes dominující službou Internetu, stojí za to si udělat jasno i v dalších službách
Aktivní přístup k Internetu znamená podle mého názoru i schopnost vytvořit si vlastní internetovou stránku. Jsem zastáncem “čistého kódu”, ale nemusíte se mnou souhlasit
Existuje řada škol, kde žáci za přístup k Internetu platí. Existují však způsoby, jak připojení “ufinancovat” i bez příspěvků. Jeden příklad za všechny...
Pravidla pro využívání Internetu by neměla být příliš složitá, ale jejich dodržování je třeba důsledně vyžadovat
Dlouhou dobu jsem si myslel, že malý server střední školy nebude pro hackery zajímavý. Dvojí “znásilnění” systému mě vyvedlo z omylu.