Proghramování v jazyce Java

Obsah

1. Informace o průběhu, hodnocení, apod.
2. O předmětu...
3. Složky hodnocení předmětu
4. Kritéria hodnocení předmětu
5. Obsah (sylabus) předmětu
6. Cvičení
7. O přednášejícím...
8. Konzultační hodiny
9. Informační zdroje
10. Úvod do prostředí Java
11. Java jako programovací jazyk...
12. Z toho plyne, že...
13. Další charakteristiky
14. Java jako běhové prostředí
15. Java pro programátora (1)
16. Java pro programátora (2)
17. Hlavní domény Javy (1)
18. Hlavní domény Javy (2)
19. Javová platforma
20. Java je tedy dána...
21. Vývoj Javy
22. Specifikace a implementace Javy
23. Verze Javy - starší konvence
24. Verze Javy - konvence od verze 5.0 (1.5 postaru)
25. Aktuální verze
26. Co je nového v Javě 5.0
27. Licence k použití (a redistribuci) Javy
28. Stažení distribuce Sun
29. Typy distribucí Javy (Sun)
30. Obsah vývojové distribuce Javy
31. Obsah vývojové distribuce Javy (2)
32. Nástroje ve vývojové distribuci
33. Pomocné nástroje ve vývojové distribuci
34. První kroky javového programování v prostředí BlueJ
35. Struktura javového programu
36. Spuštění a běh javového programu
37. Prostředí BlueJ
38. Stažení BlueJ
39. Instalace BlueJ
40. Spuštění BlueJ
41. Nastavení českého prostředí BlueJ
42. Otevření hotového programu (projektu) v BlueJ
43. Spuštění hotového programu
44. Interaktivní vytvoření objektu (instance)
45. Práce s objektem (instancí)
46. Úprava hotového programu v BlueJ
47. Sestavení a spuštění programu bez BlueJ
48. Základní životní cyklus javového programu - bez BlueJ
49. Demo "Ahoj!"
50. Překlad a spuštění "Ahoj!"
51. Vytvoření zdrojového textu "Ahoj!" ("for dummies")
52. Překlad "Ahoj!" ("for dummies")
53. Spuštění "Ahoj!" ("for dummies")
54. Co znamená spustit program?
55. Praktické informace (aneb co je nutné udělat)
56. Praktické informace (aneb co je vhodné udělat)
57. Odkazy
58. Úvod do objektového programování
59. Třída, objekt, jejich vlastnosti
60. Co je třída a objekt?
61. Vlastnosti objektu (1)
62. Vlastnosti objektu (2)
63. Deklarace a použití třídy
64. Příklad - deklarace třídy Clovek
65. Příklad - použití třídy Clovek (1)
66. Příklad - použití třídy Clovek (2)
67. Vytváření objektů
68. Shrnutí
69. Proměnné
70. Proměnné - deklarace
71. Proměnné - datový typ
72. Proměnné - jmenné konvence
73. Proměnné - použití
74. Proměnné - modifikátory přístupu
75. Proměnné - použití (2)
76. Metody
77. Metody
78. Metody - příklad
79. Volání metod
80. Volání metod - příklad
81. Parametry metod
82. Předávání skutečných parametrů metodám
83. Příklad předávání parametrů - primitivní typy
84. Příklad předávání parametrů - objektové typy (1)
85. Příklad předávání parametrů - objektové typy (2)
86. Návrat z metody
87. Konstruktory
88. Konstruktory
89. Konstruktory (2)
90. Přetěžování metod
91. Přetěžování
92. Přetěžování - příklad
93. Přetěžování - příklad (2)
94. Přetěžování - příklad (3)
95. Odkazy na objekty (instance)
96. Odkazy na objekty (instance)
97. Přiřazování objektových proměnných
98. Vracení odkazu na sebe
99. Řetězení volání
100. Statické proměnné a metody
101. Proměnné a metody třídy - statické
102. Příklad statické proměnné a metody
103. Objektové modelování reality
104. Kroky řešení reálného problému na počítači
105. Vývoj software je proces...
106. Celkový rámec vývoje SW
107. Metodiky vývoje SW
108. Metodika typu "vodopád"
109. Srovnání Java - Pascal
110. Organizace programových souborů
111. Organizace zdrojových souborů
112. Příklad - svět chovatelů a jejich psů
113. Shromáždění informací o realitě
114. Jak zachytíme tyto informace
115. Modelování reality pomocí tříd
116. Rozhraní
117. Rozhraní
118. Co je rozhraní
119. Deklarace rozhraní
120. Implementace rozhraní
121. Využití rozhraní
122. Dědičnost
123.
124. Dědičnost
125. Terminologie dědičnosti
126. Jak zapisujeme dědění
127. Dědičnost a vlastnosti tříd
128. Příklad
129. Příklad - co tam bylo nového
130. Přístupová práva (viditelnost)
131. Přístupová práva
132. Granularita omezení přístupu
133. Typy omezení přístupu
134. Kde jsou která omezení aplikovatelná?
135. Příklad - public
136. Příklad - protected
137. Příklad - přátelský
138. Příklad - private
139. Když si nevíte rady
140. Přístupová práva a umístění deklarací do souborů
141. Organizace tříd do balíků
142. Zápis třídy do zdrojového souboru
143. Organizace tříd do balíků
144. Balíky
145. Příslušnost třídy k balíku
146. Deklarace import NázevTřídy
147. Deklarace import názevbalíku.*
148. Příkazy a řídicí struktury v Javě
149. Příkazy v Javě
150. Příkazy v Javě
151. Přiřazení
152. Přiřazení v Javě
153. Přiřazení primitivní hodnoty
154. Přiřazení odkazu na objekt
155. Volání metod a návrat z nich
156. Volání metody
157. Návrat z metody
158. Řízení toku uvnitř metod - větvení, cykly
159. Řízení toku programu v těle metody
160. Cyklus s podmínkou na začátku
161. Doporučení k psaní cyklů/větvení
162. Příklad použití "while" cyklu
163. Cyklus s podmínkou na konci
164. Příklad použití "do-while" cyklu
165. Cyklus "for"
166. Příklad použití "for" cyklu
167. Doporučení k psaní for cyklů (1)
168. Doporučení k psaní for cyklů (2)
169. Vícecestné větvení "switch - case - default"
170. Vnořené větvení
171. Vnořené větvení (2)
172. Řetězené "if - else if - else"
173. Příkazy "break"
174. Příkaz "continue"
175. "break" a "continue" s návěštím
176. Doporučení k příkazům break a continue
177. Úvod k datovým typům v Javě
178. Primitivní vs. objektové datové typy - opakování
179. Přiřazení proměnné primitivního typu - opakování
180. Přiřazení objektové proměnné - opakování
181. Primitivní datové typy
182. Primitivní datové typy
183. Integrální typy - celočíselné
184. Integrální typy - "char"
185. Typ char - kódování
186. Čísla s pohyblivou řádovou čárkou
187. Vestavěné konstanty s pohyblivou řádovou čárkou
188. Typ logických hodnot - boolean
189. Typ void
190. Pole
191. Pole v Javě
192. Pole (2)
193. Pole - co když deklarujeme, ale nevytvoříme?
194. Pole - co když deklarujeme, vytvoříme, ale nenaplníme?
195. Kopírování polí
196. Objektové modelování v Javě - pokračování
197. Implementace více rozhraní současně
198. Implementace více rozhraní současně
199. Implementace více rozhraní současně - příklad
200. Rozšiřování rozhraní
201. Rozšiřování rozhraní
202. Rozšiřování rozhraní - příklad
203. Rozhraní - poznámky
204. Abstraktní třídy
205. Abstraktní třídy
206. Abstraktní třídy (2)
207. Příklad rozhraní - abstraktní třída - neabstraktní třída
208. Ladění programů (debugging)
209. Ladění programů v Javě
210. Ještě lepší...
211. Běhové ověření podmínky - assert
212. Postup při práci s assert
213. Ukázka použití assert (1)
214. Ukázka použití assert (2)
215. Ukázka použití assert (3)
216. Ukázka použití assert (4)
217. Testování jednotek nástrojem junit
218. Postup při práci s JUnit
219. Ukázka použití JUnit (1)
220. Ukázka použití JUnit (2)
221. Ukázka použití JUnit (3)
222. Ukázka použití JUnit (4)
223. Návrh dle kontraktu
224. Postup při práci s jass
225. Odkazy
226. Operátory a výrazy
227. Aritmetické
228. Logické
229. Relační (porovnávací)
230. Bitové
231. Operátor podmíněného výrazu ? :
232. Operátory typové konverze (přetypování)
233. Operátor zřetězení +
234. Priority operátorů a vytváření výrazů
235. Porovnávání objektů
236. Relační (porovnávací)
237. Porovnávání objektů
238. Porovnávání objektů - příklad
239. Metoda hashCode
240. Metoda hashCode - příklad
241. Kontejnery, iterátory, kolekce
242. Kontejnery
243. Základní kategorie kontejnerů
244. Kontejnery - rozhraní, nepovinné metody
245. Kontejnery - souběžný přístup, výjimky
246. Iterátory
247. Kolekce
248. Seznamy
249. Seznamy
250. Seznamy a obyčejné iterátory - příklad
251. Iterátor po seznamu - příklad
252. Množiny
253. Množiny
254. Množina - příklad
255. Uspořádané množiny
256. Uspořádaná množina - příklad s chybou
257. Uspořádaná množina - příklad OK
258. Mapy
259. Mapy
260. Mapa - příklad
261. Uspořádané mapy
262. Uspořádaná mapa - příklad
263. Uspořádaná mapa - příklad s komparátorem
264. Starší typy kontejnerů
265. Historie
266. Srovnání implementací a odkazy
267. Srovnání implementací kontejnerů
268. Odkazy
269. Generické typy
270. Generické datové typy (generics)
271. Základní syntaxe
272. Jednoduché využití v metodách
273. První příklad použití
274. Cyklus foreach
275. Žolíci (wildcards)
276. Generické metody
277. Generics metody vs. wildcards
278. Pole
279. Vícenásobná vazba generics
280. Závěr
281. Výjimky
282. Co a k čemu jsou výjimky
283. Výjimky technicky
284. Syntaxe kódu s ošetřením výjimek
285. Syntaxe metody propouštějící výjimku
286. Reakce na výjimku
287. Kaskády výjimek
288. Kategorizace výjimek a dalších chybových objektů
289. Vlastní hierarchie výjimek
290. Klauzule finally
291. Odkazy
292. Dokumentace aplikací
293. Dokumentace javových programů
294. Typy komentářů
295. Kde uvádíme dokumentační komentáře
296. Generování dokumentace
297. Značky javadoc
298. Příklad zdrojového textu se značkami javadoc
299. Spouštění javadoc
300. Příklady
301. Distribuce aplikací
302. Distribuce aplikací
303. Spuštění jar
304. Volby jar
305. jar - příklad
306. Rozšíření .jar archívů
307. Tvorba spustitelných archívů
308. Vytvoření spustitelného archívu - příklad
309. Spuštění archívu - příklad
310. Další příklad spuštění jar
311. Vstupy a výstupy v Javě
312. Koncepce vstupně/výstupních operací v Javě
313. Práce se soubory
314. Třída File
315. Třída File (2)
316. Třída File (3)
317. Práce s adresáři
318. Práce s binárními proudy
319. Vstupní binární proudy
320. Důležité neabstraktní třídy odvozené od InputStream
321. Další vstupní proudy
322. Práce se znakovými proudy
323. Výstupní proudy
324. Konverze: znakové <-> binární proudy
325. Serializace objektů
326. Odkazy
327. Událostmi řízené programování v Javě
328. Komponenty GUI v Javě
329. Událostmi řízené programování
330. Řízení událostmi
331. Kde to všechno je?
332. Typy událostí vznikajících v GUI
333. Přidání posluchače uálosti
334. Příklad - událost zavření okna
335. Totéž bez anonymity...
336. Příklad
337. Další odkazy
338. Další změny v Javě 5
339. Zrychlení startu aplikací
340. Výčtový typ
341. Ostatní vylepšení Javy 5