Obsah
- 1. Informace o průběhu, hodnocení, apod.
-
- 2. O předmětu...
- 3. Složky hodnocení předmětu
- 4. Kritéria hodnocení předmětu
- 5. Obsah (sylabus) předmětu
- 6. Cvičení
- 7. O přednášejícím...
- 8. Konzultační hodiny
- 9. Informační zdroje
- 10. Úvod do prostředí Java
-
- 11. Java jako programovací jazyk...
- 12. Z toho plyne, že...
- 13. Další charakteristiky
- 14. Java jako běhové prostředí
- 15. Java pro programátora (1)
- 16. Java pro programátora (2)
- 17. Hlavní domény Javy (1)
- 18. Hlavní domény Javy (2)
- 19. Javová platforma
- 20. Java je tedy dána...
- 21. Vývoj Javy
- 22. Specifikace a implementace Javy
- 23. Verze Javy - starší konvence
- 24. Verze Javy - konvence od verze 5.0 (1.5 postaru)
- 25. Aktuální verze
- 26. Co je nového v Javě 5.0
- 27. Licence k použití (a redistribuci) Javy
- 28. Stažení distribuce Sun
- 29. Typy distribucí Javy (Sun)
- 30. Obsah vývojové distribuce Javy
- 31. Obsah vývojové distribuce Javy (2)
- 32. Nástroje ve vývojové distribuci
- 33. Pomocné nástroje ve vývojové distribuci
- 34. První kroky javového programování v prostředí BlueJ
-
- 35. Struktura javového programu
- 36. Spuštění a běh javového programu
- 37. Prostředí BlueJ
- 38. Stažení BlueJ
- 39. Instalace BlueJ
- 40. Spuštění BlueJ
- 41. Nastavení českého prostředí BlueJ
- 42. Otevření hotového programu (projektu) v BlueJ
- 43. Spuštění hotového programu
- 44. Interaktivní vytvoření objektu (instance)
- 45. Práce s objektem (instancí)
- 46. Úprava hotového programu v BlueJ
- 47. Sestavení a spuštění programu bez BlueJ
-
- 48. Základní životní cyklus javového programu - bez BlueJ
- 49. Demo "Ahoj!"
- 50. Překlad a spuštění "Ahoj!"
- 51. Vytvoření zdrojového textu "Ahoj!" ("for dummies")
- 52. Překlad "Ahoj!" ("for dummies")
- 53. Spuštění "Ahoj!" ("for dummies")
- 54. Co znamená spustit program?
- 55. Praktické informace (aneb co je nutné udělat)
- 56. Praktické informace (aneb co je vhodné udělat)
- 57. Odkazy
- 58. Úvod do objektového programování
- 59. Třída, objekt, jejich vlastnosti
-
- 60. Co je třída a objekt?
- 61. Vlastnosti objektu (1)
- 62. Vlastnosti objektu (2)
- 63. Deklarace a použití třídy
-
- 64. Příklad - deklarace třídy Clovek
- 65. Příklad - použití třídy Clovek (1)
- 66. Příklad - použití třídy Clovek (2)
- 67. Vytváření objektů
- 68. Shrnutí
- 69. Proměnné
-
- 70. Proměnné - deklarace
- 71. Proměnné - datový typ
- 72. Proměnné - jmenné konvence
- 73. Proměnné - použití
- 74. Proměnné - modifikátory přístupu
- 75. Proměnné - použití (2)
- 76. Metody
-
- 77. Metody
- 78. Metody - příklad
- 79. Volání metod
- 80. Volání metod - příklad
- 81. Parametry metod
- 82. Předávání skutečných parametrů metodám
- 83. Příklad předávání parametrů - primitivní typy
- 84. Příklad předávání parametrů - objektové typy (1)
- 85. Příklad předávání parametrů - objektové typy (2)
- 86. Návrat z metody
- 87. Konstruktory
-
- 88. Konstruktory
- 89. Konstruktory (2)
- 90. Přetěžování metod
-
- 91. Přetěžování
- 92. Přetěžování - příklad
- 93. Přetěžování - příklad (2)
- 94. Přetěžování - příklad (3)
- 95. Odkazy na objekty (instance)
-
- 96. Odkazy na objekty (instance)
- 97. Přiřazování objektových proměnných
- 98. Vracení odkazu na sebe
- 99. Řetězení volání
- 100. Statické proměnné a metody
-
- 101. Proměnné a metody třídy - statické
- 102. Příklad statické proměnné a metody
- 103. Objektové modelování reality
-
- 104. Kroky řešení reálného problému na počítači
- 105. Vývoj software je proces...
- 106. Celkový rámec vývoje SW
- 107. Metodiky vývoje SW
- 108. Metodika typu "vodopád"
- 109. Srovnání Java - Pascal
- 110. Organizace programových souborů
- 111. Organizace zdrojových souborů
- 112. Příklad - svět chovatelů a jejich psů
- 113. Shromáždění informací o realitě
- 114. Jak zachytíme tyto informace
- 115. Modelování reality pomocí tříd
- 116. Rozhraní
-
- 117. Rozhraní
- 118. Co je rozhraní
- 119. Deklarace rozhraní
- 120. Implementace rozhraní
- 121. Využití rozhraní
- 122. Dědičnost
-
- 123.
- 124. Dědičnost
- 125. Terminologie dědičnosti
- 126. Jak zapisujeme dědění
- 127. Dědičnost a vlastnosti tříd
- 128. Příklad
- 129. Příklad - co tam bylo nového
- 130. Přístupová práva (viditelnost)
-
- 131. Přístupová práva
- 132. Granularita omezení přístupu
- 133. Typy omezení přístupu
- 134. Kde jsou která omezení aplikovatelná?
- 135. Příklad - public
- 136. Příklad - protected
- 137. Příklad - přátelský
- 138. Příklad - private
- 139. Když si nevíte rady
- 140. Přístupová práva a umístění deklarací do souborů
- 141. Organizace tříd do balíků
-
- 142. Zápis třídy do zdrojového souboru
- 143. Organizace tříd do balíků
- 144. Balíky
- 145. Příslušnost třídy k balíku
- 146. Deklarace import NázevTřídy
- 147. Deklarace import názevbalíku.*
- 148. Příkazy a řídicí struktury v Javě
- 149. Příkazy v Javě
-
- 150. Příkazy v Javě
- 151. Přiřazení
-
- 152. Přiřazení v Javě
- 153. Přiřazení primitivní hodnoty
- 154. Přiřazení odkazu na objekt
- 155. Volání metod a návrat z nich
-
- 156. Volání metody
- 157. Návrat z metody
- 158. Řízení toku uvnitř metod - větvení, cykly
-
- 159. Řízení toku programu v těle metody
- 160. Cyklus s podmínkou na začátku
- 161. Doporučení k psaní cyklů/větvení
- 162. Příklad použití "while" cyklu
- 163. Cyklus s podmínkou na konci
- 164. Příklad použití "do-while" cyklu
- 165. Cyklus "for"
- 166. Příklad použití "for" cyklu
- 167. Doporučení k psaní for cyklů (1)
- 168. Doporučení k psaní for cyklů (2)
- 169. Vícecestné větvení "switch - case - default"
- 170. Vnořené větvení
- 171. Vnořené větvení (2)
- 172. Řetězené "if - else if - else"
- 173. Příkazy "break"
- 174. Příkaz "continue"
- 175. "break" a "continue" s návěštím
- 176. Doporučení k příkazům break a continue
- 177. Úvod k datovým typům v Javě
-
- 178. Primitivní vs. objektové datové typy - opakování
- 179. Přiřazení proměnné primitivního typu - opakování
- 180. Přiřazení objektové proměnné - opakování
- 181. Primitivní datové typy
-
- 182. Primitivní datové typy
- 183. Integrální typy - celočíselné
- 184. Integrální typy - "char"
- 185. Typ char - kódování
- 186. Čísla s pohyblivou řádovou čárkou
- 187. Vestavěné konstanty s pohyblivou řádovou čárkou
- 188. Typ logických hodnot - boolean
- 189. Typ void
- 190. Pole
-
- 191. Pole v Javě
- 192. Pole (2)
- 193. Pole - co když deklarujeme, ale nevytvoříme?
- 194. Pole - co když deklarujeme, vytvoříme, ale nenaplníme?
- 195. Kopírování polí
- 196. Objektové modelování v Javě - pokračování
- 197. Implementace více rozhraní současně
-
- 198. Implementace více rozhraní současně
- 199. Implementace více rozhraní současně - příklad
- 200. Rozšiřování rozhraní
-
- 201. Rozšiřování rozhraní
- 202. Rozšiřování rozhraní - příklad
- 203. Rozhraní - poznámky
- 204. Abstraktní třídy
-
- 205. Abstraktní třídy
- 206. Abstraktní třídy (2)
- 207. Příklad rozhraní - abstraktní třída - neabstraktní třída
- 208. Ladění programů (debugging)
-
- 209. Ladění programů v Javě
- 210. Ještě lepší...
- 211. Běhové ověření podmínky - assert
-
- 212. Postup při práci s assert
- 213. Ukázka použití assert (1)
- 214. Ukázka použití assert (2)
- 215. Ukázka použití assert (3)
- 216. Ukázka použití assert (4)
- 217. Testování jednotek nástrojem junit
-
- 218. Postup při práci s JUnit
- 219. Ukázka použití JUnit (1)
- 220. Ukázka použití JUnit (2)
- 221. Ukázka použití JUnit (3)
- 222. Ukázka použití JUnit (4)
- 223. Návrh dle kontraktu
-
- 224. Postup při práci s jass
- 225. Odkazy
- 226. Operátory a výrazy
-
- 227. Aritmetické
- 228. Logické
- 229. Relační (porovnávací)
- 230. Bitové
- 231. Operátor podmíněného výrazu ? :
- 232. Operátory typové konverze (přetypování)
- 233. Operátor zřetězení +
- 234. Priority operátorů a vytváření výrazů
- 235. Porovnávání objektů
-
- 236. Relační (porovnávací)
- 237. Porovnávání objektů
- 238. Porovnávání objektů - příklad
- 239. Metoda hashCode
- 240. Metoda hashCode - příklad
- 241. Kontejnery, iterátory, kolekce
-
- 242. Kontejnery
- 243. Základní kategorie kontejnerů
- 244. Kontejnery - rozhraní, nepovinné metody
- 245. Kontejnery - souběžný přístup, výjimky
- 246. Iterátory
- 247. Kolekce
- 248. Seznamy
-
- 249. Seznamy
- 250. Seznamy a obyčejné iterátory - příklad
- 251. Iterátor po seznamu - příklad
- 252. Množiny
-
- 253. Množiny
- 254. Množina - příklad
- 255. Uspořádané množiny
- 256. Uspořádaná množina - příklad s chybou
- 257. Uspořádaná množina - příklad OK
- 258. Mapy
-
- 259. Mapy
- 260. Mapa - příklad
- 261. Uspořádané mapy
- 262. Uspořádaná mapa - příklad
- 263. Uspořádaná mapa - příklad s komparátorem
- 264. Starší typy kontejnerů
-
- 265. Historie
- 266. Srovnání implementací a odkazy
-
- 267. Srovnání implementací kontejnerů
- 268. Odkazy
- 269. Generické typy
-
- 270. Generické datové typy (generics)
- 271. Základní syntaxe
- 272. Jednoduché využití v metodách
- 273. První příklad použití
- 274. Cyklus foreach
- 275. Žolíci (wildcards)
- 276. Generické metody
- 277. Generics metody vs. wildcards
- 278. Pole
- 279. Vícenásobná vazba generics
- 280. Závěr
- 281. Výjimky
-
- 282. Co a k čemu jsou výjimky
- 283. Výjimky technicky
- 284. Syntaxe kódu s ošetřením výjimek
- 285. Syntaxe metody propouštějící výjimku
- 286. Reakce na výjimku
- 287. Kaskády výjimek
- 288. Kategorizace výjimek a dalších chybových objektů
- 289. Vlastní hierarchie výjimek
- 290. Klauzule finally
- 291. Odkazy
- 292. Dokumentace aplikací
-
- 293. Dokumentace javových programů
- 294. Typy komentářů
- 295. Kde uvádíme dokumentační komentáře
- 296. Generování dokumentace
- 297. Značky javadoc
- 298. Příklad zdrojového textu se značkami javadoc
- 299. Spouštění javadoc
- 300. Příklady
- 301. Distribuce aplikací
-
- 302. Distribuce aplikací
- 303. Spuštění jar
- 304. Volby jar
- 305. jar - příklad
- 306. Rozšíření .jar archívů
- 307. Tvorba spustitelných archívů
- 308. Vytvoření spustitelného archívu - příklad
- 309. Spuštění archívu - příklad
- 310. Další příklad spuštění jar
- 311. Vstupy a výstupy v Javě
-
- 312. Koncepce vstupně/výstupních operací v Javě
- 313. Práce se soubory
- 314. Třída File
- 315. Třída File (2)
- 316. Třída File (3)
- 317. Práce s adresáři
- 318. Práce s binárními proudy
- 319. Vstupní binární proudy
- 320. Důležité neabstraktní třídy odvozené od
InputStream
- 321. Další vstupní proudy
- 322. Práce se znakovými proudy
- 323. Výstupní proudy
- 324. Konverze: znakové <-> binární proudy
- 325. Serializace objektů
- 326. Odkazy
- 327. Událostmi řízené programování v Javě
-
- 328. Komponenty GUI v Javě
- 329. Událostmi řízené programování
- 330. Řízení událostmi
- 331. Kde to všechno je?
- 332. Typy událostí vznikajících v GUI
- 333. Přidání posluchače uálosti
- 334. Příklad - událost zavření okna
- 335. Totéž bez anonymity...
- 336. Příklad
- 337. Další odkazy
- 338. Další změny v Javě 5
-
- 339. Zrychlení startu aplikací
- 340. Výčtový typ
- 341. Ostatní vylepšení Javy 5