Identifikační kód | RIV/61989100:27510/15:86092221 |
Název v anglickém jazyce | Academic-Industrial Cooperation in ICT in a Transition Economy - Two Cases from the Czech Republic |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2015 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 2 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jan Ministr (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8344477) Tomáš Pitner (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | First, the paper presents the position of the ICT sector in the Czech Republic (CZ) as a transition economy; it pays particular attention to the ICT industry, university studies, research, and development. Then, it focuses on academic-industrial cooperation (AIC) in the CZ. As economic conditions in the CZ are different from the traditional developer economies, the AIC might not necessarily exhibit the same characteristics. Thus, the paper tries to identify potential differences on two concrete cases oftwo schools (faculties) at two Czech universities. The research is based on interviews with companies and stakeholders from the participating faculties. In comparison with the findings known from the literature on this issue in developed countries, theinterviews revealed some differences such as a more positive attitude toward engagement of academicians in private companies and further education at universities. Specific local issues have been discovered such as small volumes of cooper |
Klíčová slova oddělená středníkem | business incubators; joint R&D; technology transfer; academic-industrial cooperation in ICT; transition economy |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://dx.doi.org/10.1080/02681102.2014.903887 |
DOI výsledku | 10.1080/02681102.2014.903887 |