Údaje o výsledku |
Identifikační kód | RIV/00216224:14330/11:00055256 |
Název v původním jazyce | Rozhodující pro zdraví i zdravou školu je cesta ke zdravé mysli: Kde je zakotven příběh o zdraví, a nejen pro školu, a nejen tam nejdřív |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | cze - čeština |
Obor | AM - Pedagogika a školství |
Rok uplatnění | 2011 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Údaje z Hodnocení výsledků výzkumných organizací 2014 |
Výsledek byl hodnocen v Pilíři I |
Rozsah vyřazení výsledku | Tento výskyt výsledku není vyřazen |
Zařazení výsledku v hodnocení | neu - Výsledky bez bodového hodnocení nebo vyřazené |
Skupina oboru v hodnocení | 02 - Společenské vědy - SHVb |
Konkrétní způsob(y) hodnocení výsledku | Článek ve sborníku má uvedeno ISBN nebo ISSN, ale to není v databázi Conference Proceedings Citation Index ani v databázi Scopus. |
Rozdělení výsledku mezi předkladatele |
Organizace | Výzkumná organizace? | Podíl | Body | Body (upravené podle přílohy č. 8 Metodiky) |
Masarykova univerzita / Fakulta informatiky | ano | 100,0 % | 0,000 | |
|
Tvůrci výsledku |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Tvůrce | Dokulil Miloslav (státní příslušnost: CZ - Česká republika; A - domácí tvůrce; G - garant výsledku; vedidk: 7447434) |
Údaje blíže specifikující výsledek |
Popis v původním jazyce | (1) Pro vytčenou tématiku je především směrodatné, že lidé a jejich životní prostředí jsou dynamickými soustavami. (2, 3) Ve dvou kapitolách autor textu zápasí s mechanicko-deterministickým modelem mysli. (4) Nato v osmi vytčených perspektivách uvádí možné životní souvislosti obecně podmiňující současný přístup k problematice. (5) Na 10 součas-ných konkrétních příkladech ilustruje překážky brzdící nezbytný reformní vývoj žádoucím směrem, tj. ke komplexnímu zdraví. (6) Zčásti jsou připomenuty některé otázky, o nichž se autor zmiňoval již na loňské konferenci a jež zůstávají stále nadmíru aktuální. (7) Žádný závěr nemůže být definitivní. Nadějný klíč k lepšímu zdraví mladých i všech ostatních generací může podpůrně škola dát. „Tažné“ vzory třeba najít v učitelkách a učitelích kvalifikovaných nejen odborně, ale i charakterem, což ovšem je – bohužel – ne okamžitě řešitelné politikum. |
Klíčová slova | synchronized nervous system; readiness potential; artificial intelligence; exponential curve; first six years of a child; extrasensory friar’s lantern; celebrity cult; “soul“; memory robot; exam requirements; personal identity |
Rozsah stran | 9-24 |
Název sborníku | Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví. |
Počet stran výsledku | 17 |
ISBN | 978-80-210-5722-7 |
Název nakladatele | Masarykova univerzita |
Místo vydání | Brno |
Místo konání akce | Brno |
Rok konání akce | 2011 |
Typ akce podle státní příslušnoti účastníků | EUR - Evropská |
Údaje o tomto záznamu o výsledku |
Předkladatel | Masarykova univerzita / Fakulta informatiky |
Dodavatel | MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) |
Rok sběru | 2012 |
Systémové označení dodávky dat | RIV12-MSM-14330___/01:1 |
Specifikace | RIV/00216224:14330/11:00055256!RIV12-MSM-14330___ |
Kontrolní kód | [6E0DD4F91D8C] |
Jiný výskyt tohoto výsledku se v RIV nenachází |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl |
Výzkumný záměr | MSM0021622421 - Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011, MSM) |