předchozí - obsah části -
obsah - další
Cíle environmentálního vzdělávání na vysokých školách
- Cituji z J. Dlouhá: Environmentální vzdělávání na VŠ v ČR, CŽP UK Praha:
- Ve své základní podobě by mělo být rozšířené (všeobecný základ TUR by měl být dostupný pro všechny studenty a doplněný o specifické
znalosti k příslušnému oboru).
- Mělo by být schopno průběžně absorbovat aktuální informace přesahující rámec jednoho oboru (mezinárodní dokumenty a závěry
konferencí).
- Osvětová činnost by měla být dostupná pro všechny zájemce (což vyžaduje zlepšení informačních toků mezi fakultami a školami).
- Systém by měl zahrnovat možnost odborného růstu v komplexním slova smyslu (tedy nejen v rámci oboru, ke kterému jsou environmentální
aspekty "přidruženy").
- Je třeba se zaměřit na systém postgraduálního studia, jež umožní vychovat odborníky na nové okruhy problémů mezioborového
charakteru.
- Informace a jiné zkušenosti by měly být vertikálně distribuovány mezi školami různých stupňů.
Vývoj environmentálního vzdělávání v ČR
Horizontální integrace environmentálního vzdělávání mezi VŠ
Příklady:
- Pražská univerzita životního prostředí
- Spolupráce brněnských VŠ: MU, MZLU, VUT
předchozí - obsah části -
obsah - další