Tato stránka bude sloužit ke shromážďování otázek na organizátora CBM48 a odpovědí, které nakonec můžou vést i ke spřesnění propozic pro další ročníky.

1. Předsoutěžní problematika

Bod 16 propozic by klidně mohl být: “Pokud si nejste jisti předchozími body nebo se Vám je nechce číst, přihlašte se e-mailem, nasekejte o víkendu co nejvíce spojení a pošlete deník z každého místa vysílání nebo přesunu s vysíláním. Čím více se budete přesouvat, přes co nejvíce lokátorů, čím více spojení uděláte, tím větší máte šanci, že z toho bude dobré umístění. Podívejte se, kde budou kontrolky, můžou Vám dát až 8 spojení, udělejte pár spojení z domu před a po přesunu. Z domu nebo na přesunu to zkuste i přes místní opakovač nebo jej poslouchejte.”

Vzdálenost mezi lokátory možná je 141 km, ale podle Google Navigator je to 3 1/2 hodiny jízdy. Takže máte od tolika hodin do 7 hodin (dvounásobek) na přesun, i proto aby se nemuselo spěchat. Mimochodem z důvodů určení času přesunu je tam u přesunu ta souřadnice. U auta to nehrá asi moc roli, ale u pěšího už ano. Vzdálenost z lokátorů se počítat nikde nebude, hodnocení je založeno na počtu spojení a počtu navštívených lokátorů.

O zložitosti sa debatovalo, urobil som čo som vedel alebo čo som bol ochotný prijať. Bodovanie je nasledovné (bod 12):
- 1bod za spojenie
krát
- koeficienty súťažných staníc podľa ich režimu
krát
- tabuľkové číslo za počet navštívených lokátorov v súťaži (s aspoň 1 spojením).
Súťažiaci nič nepočíta, len odovzdá denník, respektíve viac denníkov (za každú etapu po zmene režimu ďalší denník).

Základ je udělat hodně dlouhých spojení z mnoha lokátorů a zapsat si to. Ostatní se pak vyřeší, třeba Ti s tím i pomůžu. Pokud nebudeš studovat podrobně propozice může se Ti maximálně stát, že někde nesplníš délku nebo čas přesunu a přijdeš tím o nějaký bonus. Taky si všímej jaké mají protistanice volačky, pokud se v ní změní třeba písmenko režimu, zapiš si spojení znovu (bod 9 propozic), bude se Ti počítat. Pokud bude nějaká stanice na dvou místech se stejnou volačkou, musíš si zvoli co je pro Tebe výhodnější a to druhé spojení zahodit. To je téměř vše.

Počasí neovlivním, ale vzhledem k možnosti kombinaci režimů lze soutěžení přizpůsobit a připravit si mokrou alternativu vysílání třeba z domu a několik autem dostupných lokátorů v okolí. Kontrolka Mates Brno bude vysílat za každého počasí a aktuální předpověď můžete získat např. zde: Windy a Seznam.

2. Průběh soutěže

Organizátor soutěže preferuje určité prokázání, že spojení bylo dostatečné kvality, aby šlo sdělit určité množství informací specifických pro dané spojení. Report se může jevit jako zbytečný, ale má určitou hodnotu i v historické analýze deníků pro celou naši komunitu k posouzení kvality kót a podobně. Máme 48h, CB má být pohodové pásmo, kde se zas až tak nespěchá, tak zatím reporty zůstanou.

Jedno z hledisek byla kompatibilita s CB ligou a SPL. Tam stanice potřebují volačky. Dalším hlediskem byla zajímavost spojení pro nesoutěžící stanice. Je pro ně informativnější když slyší “Mates Brno” než “C23K”.

Áno, povodne som to myslel prísnejšie, ale uvedomil som si, že najjednoduchšie bude ak tie podmienky budú len pre tých, čo chcú v presune vysielať a mať tým pádom aj vyšší koeficient a viacej lokátorov. Kto toto nechce može mať presun dlhší, na menšiu vzdialenosť alebo proste vysielanie na nejaký čas prerušiť, vyjde to všetko zajedno. Ak z neregulérneho presunu zavysiela, spojenia sa mu započítajú, ale bez týchto zvýhodnení.

Presne tak. Ako vravím, zo začiatku som mal predstavu, že všetci si budú nejak optimálne plánovať trasu. Ale došlo mi, že pre niektorých bude trasa naplánovaná tým, že pojdu do záhrady rýľovať alebo pojdu do práce, trasu už majú naplánovanú životom 🙂 a zoberú si so sebou vysielačku. Alebo len nemajú chuť sa stresovať. Tak som ošetril to, aby tie presuny neboli tak rigídne a dalo sa nejak rozumne vysielať aj bez realizácie presunu podľa pravidiel. Nebude to zakázané alebo škrtané z denníku, len také vysielanie zníži možnosť bodového zisku tým, že si dotyčný urobí prestávku medzi dvoma stacionármi alebo bude mať nižší koeficient v presune a nebude tam mocť do hodnotenia zbierať viac lokátorov ako 1.

3. Záležitosti po soutěži