Jednoduché světelné modely

12/04/00


Začněte klepnutím zde.


Obsah

Jednoduché světelné modely

Stínování a vržené stíny

Zjednodušené světelné modely

Světelný model

Difusní složka ID

Okolní světlo IA

Ambientní a difůzní světlo

Phong Bui-Tuong - lesklý odraz IS

Koeficient kvality zrcadla

Osvětlení od jednoho zdroje

Ambientní, difuz. a zrcadlové světlo

Více světelných zdrojů

Oprava na vzdálenost zdroje

Viditelnost světel a stíny

Stínovací algoritmy

Konstantní stínování

Konstantní stínování

Spojité stínování

Gouraudovo stínování

Výpočet normál ve vrcholech

Skutečné a pomocné hrany

Bilineární interpolace

Stínování Gouraud - ukázka

Problémy interpolace barvy

Phongovo stínování

Velká výpočetní náročnost

Textury

2D textura

Mapování textur <=> warp obrazu

Přístupy nanášení textur

Implementace textury

Textura definovaná tabulkou

Typy interpolace

Bilineární a bikubická interpolace

Kubická B-spline interpolace

Interpolace textury v perspektivě

Mapování textur na 3D povrchy

Válcový povrch

Inverzní mapování - válec

Povrch koule

2D textury přes pomocné povrchy

Odražený paprsek

3D textura

Algoritmické a smíšené textury

Dřevo

Hrbolaté („bump“) textury

Modulace normály („bump map“)

Autor:Josef Pelikán, Jiří Sochor

Elektronická pošta: sochor@fi.muni.cz

Domovská stránka: http://www.fi.muni.cz/usr/sochor/M4730