Identifikační kód | RIV/00216224:14330/15:00087183 |
Název v anglickém jazyce | Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2015 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Radek Pelánek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4686128) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Human memory has been thoroughly studied and modeled in psychology, but mainly in laboratory setting under simplified conditions. For application in practical adaptive educational systems we need simple and robust models which can cope with aspects likevaried prior knowledge or multiple-choice questions. We discuss and evaluate several models of this type. We show that using the extensive data sets collected by online educational systems it is possible to build well calibrated models and get interesting insight, which can be used for improvement of adaptive educational systems. |
Klíčová slova oddělená středníkem | student modeling; human memory; evaluation |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |