Identifikační kód | RIV/00216224:14330/15:00086953 |
Název v anglickém jazyce | Student Modeling Based on Problem Solving Times |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2015 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Radek Pelánek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4686128) Petr Jarušek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8549737) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Student modeling in intelligent tutoring systems is mostly concerned with modeling correctness of students' answers. As interactive problem solving activities become increasingly common in educational systems, it is useful to focus also on timing information associated with problem solving. We argue that the focus on timing is natural for certain types of educational problems and we describe a simple model of problem solving times which assumes a linear relationship between a latent problem solving skill and a logarithm of a time to solve a problem. The model is closely related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. We describe two parameter estimation techniques for the model and several extensions -models with multidimensional skill, learning, or variability of performance. We describe an application of the proposed models in a widely used computerized practice system. |
Klíčová slova oddělená středníkem | student modeling; problem solving; time |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/s40593-015-0048-x |