Identifikační kód | RIV/00216224:14330/15:00083888 |
Název v anglickém jazyce | Fractal Nature - Generating Realistic Terrains for Games |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2015 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Adrian Cristea (státní příslušnost: RO - Rumunsko) Fotis Liarokapis (státní příslušnost: GR - Řecká republika, domácí tvůrce: A) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | This paper presents a software tool ? called Fractal Nature - that provides a set of fractal and physical based methods for creating realistic terrains called Fractal Nature. The output of the program can be used for creating content for video games andserious games. The approach for generating the terrain is based on noise filters, such as Gaussian distribution, capable of rendering highly realistic environments. It is demonstrated how a random terrain can change its shape and visual appearance containing artefacts such as steep slopes and smooth riverbeds. Moreover, two interactive erosion systems, hydraulic and thermal, were implemented. An initial evaluation with 12 expert users provided useful feedback for the applicability of the algorithms in video games as well as insights for future improvements. |
Klíčová slova oddělená středníkem | serious games; fractal terrain generation; procedural modeling |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://www.fi.muni.cz/~liarokap/publications/VSGAMES2015a.pdf |
DOI výsledku | 10.1109/VS-GAMES.2015.7295776 |