Identifikační kód | RIV/00216224:14330/15:00083876 |
Název v anglickém jazyce | Towards Interactive Visualization of Time Series Data to Support Knowledge Discovery |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2015 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jan Géryk (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8411867) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Higher education institutions have a significant interest in increasing the educational quality and effectiveness. A major challenge in modern education is the large amount of time-dependent data, which requires efficient tools and methods to provide efficient decision making. Methods like motion charts (MC) show changes over time by presenting animations in two-dimensional space and by changing element appearances. In this paper, we present a visual analytics tool which makes use of enhanced animated data visualization methods. The tool is primarily designed for exploratory analysis of academic analytics (AA) and offers several interactive visualization methods that enhance the MC design. AA is the business intelligence term used in academic settingsand particularly facilitates creation of actionable intelligence to enhance learning and improve student retention. |
Klíčová slova oddělená středníkem | animation; motion charts; visual analytics; academic analytics; experiment |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/978-3-319-23485-4_57 |