Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00094189 |
Název v anglickém jazyce | EDUCATION AS SERVICE SYSTEM |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | |
Počet tvůrců celkem | 1 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Leonard Walletzký (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 6129447) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Service Science is a new approach to the ICT. Since it has started as the idea, coming from the business field (the author of Service Science, Jim Spohrer, works for IBM), it had direct influence to the ICT education only by reflecting the fact that ICT experts (and ICT students as well) must have multidisciplinary education. But the Service Science is something more than only simple change the structure the study program from the I-concept (expert in one concrete branch only) to T-shape (expert in one branch with base knowledge from the other). It is (or can be) completely new approach to the education process, that can be introduced as the service system. All people feel that education is a kind of service. But it is also service according to the point of view of Service Science? What is the difference of today's approach and what should be changed? Are the changes really necessary or it is only the game with the buzz words? Well, the first step is the definition of service system. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Service Science;Service Dominant Logic;Service System;Dual Service System;Internship;Multidisciplinarity |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |