Comparing interaction techniques for serious games through brain-computer interfaces: A user perception evaluation study (2014)výskyt výsledku
Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00082179 |
---|---|
Název v anglickém jazyce | Comparing interaction techniques for serious games through brain-computer interfaces: A user perception evaluation study |
Druh | J - Článek v odborném periodiku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 5 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Fotis Liarokapis (státní příslušnost: GR - Řecká republika, domácí tvůrce: A) Kurt Debattista (státní příslušnost: GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska) Athanasios Vourvopoulos (státní příslušnost: GR - Řecká republika) Panagiotis Petridis (státní příslušnost: GR - Řecká republika) Alina Ene (státní příslušnost: RO - Rumunsko) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | This paper examines the application of commercial and non-invasive electroencephalography (EEG)-based brain?computer (BCIs) interfaces with serious games. Two different EEG-based BCI devices were used to fully control the same serious game. The first device (NeuroSky MindSet) uses only a single dry electrode and requires no calibration. The second device (Emotiv EPOC) uses 14 wet sensors requiring additional training of a classifier. User testing was performed on both devices with sixty-two participantsmeasuring the player experience as well as key aspects of serious games, primarily learnability, satisfaction, performance and effort. Recorded feedback indicates that the current state of BCIs can be used in the future as alternative game interfaces after familiarisation and in some cases calibration. Comparative analysis showed significant differences between the two devices. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Serious games; Brain computer interfaces; Virtual environments; Human machine interaction |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1875952114000391 |
DOI výsledku | 10.1016/j.entcom.2014.10.004 |
Údaje o výsledku v závislosti na druhu výsledku
Název periodika | Entertainment Computing |
---|---|
ISSN | 1875-9521 |
Svazek periodika | 5 |
Číslo periodika v rámci uvedeného svazku | 4 |
Stát vydavatele periodika | NL - Nizozemsko |
Počet stran výsledku | 9 |
Strana od-do | 391-399 |
Kód UT WoS článku podle Web of Science | - |
EID výsledku v databázi Scopus | - |
Ostatní informace o výsledku
Předkladatel | Masarykova univerzita / Fakulta informatiky |
---|---|
Dodavatel | MSM - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) |
Rok sběru | 2016 |
Specifikace | RIV/00216224:14330/14:00082179!RIV16-MSM-14330___ |
Datum poslední aktualizace výsledku | 24.05.2016 |
Kontrolní číslo | 191635690 |
Odkazy na výzkumné aktivity, při jejichž řešení výsledek vznikl
Podpora / návaznosti | Neveřejný zdroj |
---|