Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00077301 |
Název v anglickém jazyce | Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 3 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Juraj Nižnan (státní příslušnost: SK - Slovenská republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9541985) Radek Pelánek (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4686128) Jiří Řihák (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 2572575) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful. |
Klíčová slova oddělená středníkem | Q-matrix; domain modeling; student modeling; problem solving; time; evaluation |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |
DOI výsledku | 10.1007/978-3-319-14896-0_10 |