Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00077051 |
Název v anglickém jazyce | Educational data mining for analysis of students? solutions |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 3 |
Počet domácích tvůrců | 3 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Karel Vaculík (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 1415417) Leona Nezvalová (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 3623327) Lubomír Popelínský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9343199) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | We introduce novel methods for analysis of logic proofs constructed by undergraduate students. The methods employ sequence mining for manipulation with temporal information about all actions that a student performed, and also graph mining for finding frequent subgraphs on different levels of generalization. We showed in [8-11] that these representations allow us to find interesting subgroups of similar solutions and also to detect outlying solutions. Specifically, distribution of errors is not independent on behavioral patterns and we were able to find clusters of erroneous solutions. We also observed a significant dependence between time duration of solving the task and an appearance of the most serious error. This text brings a brief summary of fourcontributions [8-11] presented for presentation in the period from October 2013 until September 2014. |
Klíčová slova oddělená středníkem | educational data mining; logic proofs; clustering; outlier detection; sequence mining |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |