Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00076278 |
Název v anglickém jazyce | Analysis of Student Retention and Drop-out using Visual Analytics |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jan Géryk (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8411867) Lubomír Popelínský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9343199) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | In the paper, we have described the motivation and design of the VA tool EDAIME which is intended for exploratory analysis of educational data. We enhanced the concept of Motion Charts and successfully expanded it to be more suitable for such analyses. We have successfully employed it to verify the suggested hypothesis. A further in-depth analysis with different mapping of variables is needed to quantify the correlations more accurately. Despite the fact that common data visualization methods are quitebeneficial, there are types of questions that cannot be examined using them. Since the questions involve quantitative relationship other than change through time. |
Klíčová slova oddělená středníkem | student retention; student drop-out; visual analytics; motion charts; animation |
Stránka www, na které se nachází výsledek | - |