Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00076276 |
Název v anglickém jazyce | Towards Academic Analytics by Means of Motion Charts |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 2 |
Počet domácích tvůrců | 2 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Jan Géryk (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 8411867) Lubomír Popelínský (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 9343199) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | In the EDAIME tool, we enhanced the MC concept and expanded it to be more suitable for AA. We also developed the rich user interface with impressive selection of features which provide a quick, convenient, and visually appealing way to identify potentialcorrelations between different variables. The complexity of underlying data to be analyzed is reduced by the analyst's ability to control how the data is mapped to MC variables and displayed in the EDAIME tool. Among other, analysts can interact with the charts by refining chart criteria and clarify analyses of the relationship between variables. |
Klíčová slova oddělená středníkem | academic analytics; animations; motion charts; student retention; visual analytics |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-11200-8 |
DOI výsledku | 10.1007/978-3-319-11200-8_47 |