Identifikační kód | RIV/00216224:14330/14:00076259 |
Název v anglickém jazyce | Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures |
Druh | D - Článek ve sborníku |
Jazyk | eng - angličtina |
Obor - skupina | I - Informatika |
Obor | IN - Informatika |
Rok uplatnění | 2014 |
Kód důvěrnosti údajů | S - Úplné a pravdivé údaje o výsledku nepodléhající ochraně podle zvláštních právních předpisů. |
Počet výskytů výsledku | 1 |
Počet tvůrců celkem | 3 |
Počet domácích tvůrců | 1 |
Výčet všech uvedených jednotlivých tvůrců | Marek Vinkler (státní příslušnost: CZ - Česká republika, domácí tvůrce: A, vedidk: 4533550) Vlastimil Havran (státní příslušnost: CZ - Česká republika) Jiří Bittner (státní příslušnost: CZ - Česká republika) |
Popis výsledku v anglickém jazyce | We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for maximum performance of tracing rays irrespective of the time needed for their build. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. Kd-trees, on the other hand, have higher performance for complex scenes, in particular for those with occlusion. |
Klíčová slova oddělená středníkem | bounding volume hierarchy; kd-tree; performance study; ray tracing |
Stránka www, na které se nachází výsledek | http://www.fi.muni.cz/~xvinkl/publications.html |
DOI výsledku | 10.1145/2643188.2643196 |